سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد؛

جابه‌جایی روزانه حدود ۱۳ هزار نفر مسافر در ناوگان اتوبوسرانی قزوین

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۰۵۰۵
جابه‌جایی روزانه حدود ۱۳ هزار نفر مسافر در ناوگان اتوبوسرانی قزوین
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از جابه‌جایی روزانه 13 هزار و 296 نفر مسافر در ناوگان اتوبوسرانی این شهر طی سال 99 خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال‌های پیش از شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شیما زرآبادی‌پور در این باره اظهار کرد: سال 99 سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این معاونت با 164 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، 48 دستگاه اتوبوس بخش عمومی و 24 خط اتوبوس با مجموع طول 195 کیلومتر روزانه به طور میانگین 13 هزار و 296 نفر مسافر را روزانه جابه‌جا کرده است.

وی افزود: به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی یا کاهش ظرفیت ناوگان، آمار جابه‌جایی مسافر در سال 99 نسبت به سال‌های پیش از آن با کاهش چشمگیری همراه بود؛ چه اینکه در سال‌های پیش از آن به طور میانگین روزانه بیش از یکصد هزار نفر از طریق این ناوگان جابه‌جا می‌شدند.

زرآبادی‌پور با اشاره به وجود 6 فضای تعمیرگاهی این سازمان با مجموع مساحت 2 هزار و 215 متر مربع اضافه کرد: ناوگان اتوبوسرانی قزوین، 499 عدد ایستگاه و سه مورد پارکینگ با مجموع مساحت 92 هزار و 200 متر مربع دارد.

این مسئول تعداد اتوبوس‌های بازسازی شده در سال گذشته را 18 دستگاه اعلام و بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از گذشته پیشگام در بازسازی اتوبوس‌ها در کشور بوده است.

وی تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی قزوین 405 دستگاه مینی‌بوس را تحت نظارت خود دارد؛ ضمن اینکه 336 دستگاه مینی‌بوس و 35 دستگاه اتوبوس به عنوان سرویس مدرسه تحت نظارت این سازمان هستند.

زرآبادی همچنین درباره اقدامات پیش روی این سازمان بیان کرد: به‌روزرسانی سامانه AVL (سامانه خودکار موقعیت‌یابی وسیله نقلیه) و مدیریت ناوگان، اجرای طرح به‌روزرسانی سامانه کارت بلیط، پایش و نظارت مدیریت مالی رانندگان و ارائه درگاه پرداخت NFC در ناوگان از جمله این برنامه‌هاست.

وی؛ بازسازی 30 دستگاه اتوبوس، اصلاح خطوط اتوبوسرانی در راستای طرح جامع و راه‌اندازی خطوط تندرو را از دیگر اقدامات پیش روی سازمان اتوبوسرانی برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز