فرمانده ارشد نظامی آجا در استان قزوین:

آزادسازی خرمشهر نماد ایستادگی ملت و شجاعت رزمندگان و لطف الهی بود

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۰۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۰۶۲۹
آزادسازی خرمشهر نماد ایستادگی ملت و شجاعت رزمندگان و لطف الهی بود
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان قزوین گفت: آزادسازی خرمشهر نماد رشادت، ایستادگی یک ملت بزرگ و دفاع جانانه رزمندگان و لطف الهی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ امیر بابک جلالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد اظهارداشت: آزادسازی خرمشهر کلید پیروزی در جنگ‌تحمیلی بود و بنا به فرموده امام راحل حقیقتا خرمشهر را خدا آزاد کرد.

امیر جلالی تصریح کرد: سوم خرداد یادآور دلاور مردی های رزمندگان اسلام، فداکاری و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و میدان‌داری فرماندهان خداباور و اخلاص رزمندگان اسلام و رهبری فرمانده معظم کل قوا امام خمینی (ره) است.

وی بیان کرد: آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در عملیات بیت‌المقدس ظهور کرد و نماد آن نیز فرمایش امام خمینی (ره)؛ است که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

ارتش 5

فرمانده قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین افزود: بی‌تردید آزادی به یادماندنی خرمشهر، حماسه‌آفرینی مردانی است که به قدرت خدای قادر ایمان داشته و با اطاعت از امر ولی‌فقیه زمان، که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) است؛ حماسه‌ای جاوید آفریده و با این‌کار قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشته است.

امیر جلالی اظهارداشت: این حماسه درسی بزرگ برای نسل‌های کشور، منطقه و جهان بشری است که بدانند در کارزار اسلام و کفر، تنها صبر و استقامت در راه خدا و اعتماد به قدرت و نصرت الهی، امید به پیروزی را در دل‌های مؤمنان زنده نگه می‌دارد.

لشکر 16 زرهی قزوین در آمادگی کامل است

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان قزوین اضافه کرد: خوشبختانه با کسب تجربه از دوران دفاع مقدس و دستیابی به دستاوردهای علمی و نظامی جدید در حال حاضر لشکر 16 زرهی هم از آمادگی خوبی برخوردار شده و همواره آماده دفاع از کشور هستیم.

وی اضافه کرد: امروز انسجام خوبی داریم که در کنار عزت و شرف و شجاعت رزمندگان قادریم با اقتدار از مرزهای کشور دفاع و صیانت کنیم.

امیر جلالی در خصوص حضور نیروهای لشکر 16 زرهی در مرزهای کشور هم اظهارداشت: نیروهای لشکر 16 زرهی قزوین ضمن انجام وظایف محوله در صیانت از مرزها در پاکسازی مین از مناطق جنگ زده همچنان پای کار است و در ماموریت به سر می برد.

ارتش 3

وی تصریح کرد: با تشکیل قرارگاه پاکسازی در مناطق مرزی همچنان نیروهای لشکر در انجام وظیفه راسخ هستند و در مین یابی همکاری جدی دارند.

امیر جلالی اظهارداشت: لشکر 16 زرهی قزوین در دوران دفاع مقدس تاکنون 2753 شهید والا مقام، 8224 جانباز و 1934 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما