مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

قزوین در اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان وضعیت مطلوبی دارد

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۷:۲۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۰۹۶۵
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در استان به صورت مطلوبی جدی گرفته شده و اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صدیقه ربیعی در سومین نشست بررسی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در استانداری اظهار داشت: خوشبختانه استان قزوین در زمینه اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان وضعیت مطلوبی دارد، البته در برخی از موضوعات هم مشکلاتی وجود دارد که می بایست توسط دستگاه ها برطرف شود.

وی اضافه کرد: مهم ترین تفاوت بین شریعت و جوامع بین المللی در راستای حقوق کودک، تاکید اسلام به موضوعات اخلاقی است و اسلام آن را بر قوانین و حقوق دیگر مقدم می داند.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین تصریح کرد:قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در برخی از موارد مشکلاتی دارد و باید با برگزاری نشست های تخصصی این قوانین را بررسی و احصا کنیم.

وی اضافه کرد: این قانون تکالیفی را برای دستگاه های اجرایی مشخص کرده و در زمینه آموزش، انتقال سواد، سلامت و خدمات آموزشی نیازمند اقدامات متعددی است.

ربیعی یادآورشد: وظایف دستگاهها در ابعاد مختلف به خوبی تبیین شده و اگر دستگاه های اجرایی در این زمینه ورود جدی داشته باشند بسیاری از نیازمندی های کودکان تامین خواهد شد.

وی گفت: در جامعه ای زندگی می کنیم که موضوعی به نام حقوق بشر در بالاترین سطح وجود دارد و تمامی حقوق مردم در این بخش دیده شده اما مهم ترین مشکل موجود در زمینه حقوق اطفال و نوجوانان این است که کودکان نمی توانند از قوانین و حقوق خود دفاع کنند لذا باید رابطی داشته باشند تا از حقوق خود برخوردار شوند.

ربیعی با اشاره به اینکه موضوع اطفال و نوجوانان در آیات و روایات هم اشاره شده بیان کرد:  مهم ترین تفاوت بین شریعت و جوامع بین المللی تاکید اسلام به موضوعات اخلاقی است و اسلام موضوعات اخلاقی را مقدم تر از قوانین و حقوق می داند.

این مسئول با اشاره به اقدامات استان قزوین در زمینه اجرای این قانون گفت: شرح وظایف اجرای این قانون به تمامی دستگاه ها ارسال شده و هر چند قزوین وضعیت مطلوبی را در زمینه اجرای این قانون دارد ولی وجود یک مورد از مصادیق نقض کننده قانون هم مطلوب ارزیابی نمی شود و باید اصلاح شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: بازماندن از تحصیل، مشکلات موجود در حوزه سلامت و بهداشت، کودک همسری و برخی از موضوعات دیگر مهم ترین مشکلات موجود در زمینه این قانون است که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز