مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

هنر خوشنویسی بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ وقف است

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۲:۴۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۱۱۷۷
هنر خوشنویسی بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ وقف است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هنر خوشنویسی بهترین ابزار برای انتقال پیام و ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی استان قزوین روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان و موسوی رئیس انجمن خوشنویسان قزوین در اداره اوقاف برگزار شد.

محمد حسین اسماعیلی در این نشست اظهارداشت: هم افزایی واحدهای فرهنگی در برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مهم ملی و استانی می تواند به موفقیت های بیشتر و رسیدن به نتایج بهتر موثر باشد و همه باید در این مسیر گام برداریم.

وی اضافه کرد: هنر بویژه خوشنویسی بهترین ابزار برای ترویج و گسترش فرهنگ و باورهای دینی ارزشمند در جامعه است و اگر این ابزار به صورت هوشمندانه و خلاقانه استفاده شود دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

اسماعیلی تصریح کرد: هنر خوسنویسی جایگاه زیادی در فرهنگ و تمدن دارد و چون با عشق و ایمان عجین شده و یک هنر کاملا ایرانی و زینت بخش سرزمین ایران است می تواند در انتقال پیام های فرهنگی تاثیرگذار باشد.

وقف 33

 ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی نقش ارزنده ای در تقویت جایگاه این هنر داشته و با وجود اساتید برجسته و شاخص در این عرصه خواستگاه خط بوده است.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری های مستمر بتوانیم موضوع ثبت قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران را به پایان برسانیم و کاری ماندگار را انجام دهیم.

اسماعیلی گفت: اخیرا شهر قزوین به عنوان شهر خلاق در هنر خوشنویسی و تجسمی کشور شناخته شد و نامه رسمی آن از سوی وزیر ارشاد به استانداری ابلاغ شده که برنامه هایی برای اعلام آن تدارک دیده شده است.

وی اظهارداشت: در مهرماه امسال استان قزوین میزبان ششمین دو ساللانه خوشنویسی خواهد بود و بسیار خرسندیم با همکاری اوقاف و میراث فرهنگی جشنواره وقف را نیز در رشته خوشنویسی برگزار خواهیم کرد که می تواند به ترویج فرهنگ وقف کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: همه موضوعات باید پیوست فرهنگی داشته باشد تا اثرگذار باشد و به نظر می رسد در عرصه وقف هم داشتن این پیوست الزامی است تا دستاوردها بیشتر شود.

12345

وی افزود: برگزاری جشنواره ها به اعتلای هنر هم کمک می کند اما بهتر است در حوزه وقف فقط نگاه جشنواره ای نداشته باشیم بلکه به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا آثار آن در جامعه دیده شود.

اسماعیلی از همکاری انجمن خوشنویسیان استان، مدیر کل میراث فرهنگی و اوقاف استان هم در برگزاری جشنواره خوشنویسی تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز