مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

کاهش اعتیاد در میان بانوان نیازمند مهارت آموزی و آموزش سبک زندگی است

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۴:۴۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۱۲۴۲
کاهش اعتیاد در میان بانوان نیازمند مهارت آموزی و آموزش سبک زندگی است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: کاهش اعتیاد در میان بانوان نیازمند مهارت آموزی در سنین دبیرستان و آموزش سبک زندگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کارگروه پیشگیری از اعتیاد بانوان روز چهارشنبه در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد.

صدیقه ربیعی در این جلسه اظهارداشت: پدیده اعتیاد بسیار پیچیده و فنی است و باید همه دستگاهها کمک کنند تا آثار مخرب آن در جامعه کاهش یابد.

وی افزود: برخی دستگاهها از جمله بهزیستی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در کاهش پیامدهای اعتیاد نقش اساسی دارند و لازم است با برنامه ریزی مدون و نیز آسیب شناسی درست بتوانیم به اهداف خود در مبارزه دست یابیم.

آموزش و مهارت آموزی جدی گرفته شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به پیامدهای آلوده شدن بانوان به اعتیاد هم تصریح کرد: با توجه به نقش بانوان در خانواده و جامعه باید مراقب باشیم این گروه آلوده مواد نشوند زیرا پیامدهای جبران ناپذیری دارد.

اعتیاد

ربیعی اضافه کرد: هر چند آمار معتادان زن در استان پایین است اما حتی اعتیاد یک دختر جوان و یا مادر خانواده ویران گر است و باید اقدامات پیشگیرانه در این گروه را تقویت کنیم.

وی یادآورشد: زنانه شدن پدیده اعتیاد یک تهدید جدی است زیرا شیوع اعتیاد در این گروه به اجتماع نیز آسیب جدی می زند و پیامدهای ناگواری دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: زنان در جامعه نقش تاثیرگذاری دارند و باید کاهش سن اعتیاد در بانوان جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: سن اعتیاد زنان بین ۲۵ تا ۳۵ سال اعلام شده و این که در سنین مادر شدن دختران شاهد اعتیاد هستیم بسیار نگران کننده است و باید برای آن تدبیر کنیم.

ربیعی گفت: باید ریشه اعتیاد این سنین در مدارس و دانشگاهها شناسایی شود و برای پیشگیری از آن برنامه ریزی کنیم.

وی اظهارداشت: مهارت آموزی و افزایش دانش و مهارت دختران و بانوان می تواند به کاهش مبتلایان کمک کند لذا برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس و دانشگاهها در اولویت دست اندرکاران قرار گیرد.

ربیعی اضافه کرد: آموزش های مهارتی باید موجب تغییر در رفتار و نگرش افراد شود لذا بهتر است محورهای کلاس های آموزشی کارشناسی و تخصصی باشد.

وی اظهارداشت: ارتقای دانش، تغییر نگرش و رفتار و مهارت آموزی باید در اقدامات مهارتی مورد توجه جدی قرار گیرد و با مشاوره های تخصصی بتوان به تغییر نگرش افراد بیمار کمک کرد.

ربیعی گفت: شکاف بین نسلی میان فرزندان و والدین یک تهدید جدی است و به واسطه مدرنیسم شاهد فاصله بین فرزندان با خود هستیم و در این میان فضای مجازی هم به دور شدن خانواده ها و کاهش گفتگو کمک کرده که باید برای رفع آن ایده داشته باشیم.

اعتیاد 3

وی اظهارداشت: باید مهارت گفتگو در خانواده ها احیا شود زیرا امروز متاسفانه میانگین گفتگو به کمتر از ۲۰ دقیقه رسیده و این آسیب می تواند آثار نامطلوبی در اجتماع داشته باشد.

ربیعی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد 80 درصد معتادان زن را افراد مجرد و 75 درصد آنها در سنین 25 تا 35 سال هستند که توجه به مهارت آموزی این گروه یک ضرورت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز