رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

بخش خصوصی برای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان برنامه های ویژه ای تدارک دیده است

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۱۲:۵۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۱۵۴۶
بخش خصوصی برای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان برنامه های ویژه ای تدارک دیده است
رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: بخش خصوصی برای شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی در تاکستان برنامه های ویزه ای تدارک دیده که بتدریج اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی بخشنده در این باره اظهارداشت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده از سوی مسئولان استان سرانجام با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در تاکستان موافقت شد که جا دارد از استاندار و نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: تصویب نهایی این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام که نهادی فرادستی است قابلیت های یگانه این طرح را بر اساس موازین و قوانین تجاری حاکم بر آن که تا حد زیادی در مقایسه با سایر نقاط کشور از محدودیت های کمتری برخوردار است نشان داد و این فرصت بی نظیر برای فعالان اقتصادی ارزشمند است. 

بخشنده تصریح کرد: با این فرصت می توان زمینه افزایش صادرات کالاهای تولیدی و رونق بخش تولید را در منطقه فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در خصوص مزایای این منطقه یادآورشد: تسهیلات گمرکی این منطقه می تواند به توسعه صادرات و تولید کمک شایانی کرده و شرکت ها نیز می توانند بدون پرداخت حقوق و عوارض، کالاهای خود را وارد این منطقه ویژه کرده و هنگام ترخیص کالا از این منطقه اقتصادی به قلمرو گمرکی کشور به افزایش ارزش افزوده کمک کنند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی قزوین اظهارداشت: اتاق بازرگانی قزوین به عنوان نماینده بخش خصوصی در سالی که به عنوان« تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها » نامگذاری شده با تشکیل کمیسیون ویژه در این زمینه به صورت رسمی فعالیت خود را به عنواند حامی کسب و کارهای حقیقی استان در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان آغاز کرده و در این راستا ضمن تعامل با دستگاههای اجرایی و نمایندگان قانونی مردم، پذیرای طرح های پیشنهادی تمامی فعالان بخش خصوصی در استان است.

وی اظهار امیدواری کرد با شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی در استان قزوین زمینه ایجاد اشتغال بالا و رونق اقتصادی منطقه مهیا شود.

نظر شما