استاندار قزوین:

متقاضیان راه اندازی کلینیک ترک اعتیاد زمین ارزان قیمت دریافت می کنند

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۲۲۱۲
متقاضیان راه اندازی کلینیک ترک اعتیاد زمین ارزان قیمت دریافت می کنند
استاندار قزوین گفت: با واگذاری زمین ارزان قیمت آماده حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد کمپ و کلینیک های ترک اعتیاد در استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که ظهر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مواد مخدر در عصر کنونی از ابزارهای قدرتهای فاسد است و به دلیل حجم‌ و گردش مالی بالا در فلج کردن ملتها از آن استفاده می شود.

وی بیان کرد: قدرت تخریب مواد مخدر از قدرت نظامی بیشتر است  و استکبار و مافیای مواد با یک برنامه ۱۰ تا ۱۵ ساله تلاش می کنند کشورها را با اعتیاد زمین گیر کنند.

استاندار قزوین گفت::کشور ما به دلیل شرایط ژئوپلوتیک و انقلابی که موجب بیداری شده و حسادت دیگران برانگیخته در زمینه مواد مخدر در معرض تهدید است ِلذا همه متولیان لازم است با جدیت بیشتری برای مبارزه برنامه ریزی و اقدام کنند.

جلسه اعتیاد

جمالی پور یادآورشد: اگر در مبارزه با مواد مخدر سهل انگاری و کوتاهی کنیم این معضل می تواند جامعه را درگیر کرده و خسارات جبران ناپذیری را بر کشور وارد کند لذا باید مردم را از خطر آن آگاه کرده و در مبارزه همراه کنیم. 

وی اضافه کرد:  در مبارزه با مواد مخدر لازم است رسانه ها و فعالان فضای مجازی هم مشارکت و همکاری کنند تا ضمن کاهش آسیب های این بخش در مبارزه هم موفق عمل کنیم.

دستگاههای متولی نظارت بر کارها را جدی بگیرند

استاندار قزوین یادآورشد: وقتی یک دستگاه متولی کاری است باید هم ماموریت ها و هم نظارت را درست انجام دهد اما به نظر می رسد چون بخش نظارتی ضعیف است کارها به نتیجه نمی رسد. 

حضور پزشک در کمپ ها الزامی است 

وی از نبود پزشک در کمپ ها انتقاد کرد و گفت: باید کمیته ای رصد کند که دستگاهها ماموریت و نظارت خود را درست انجام می دهند یا نه و در تامین پزشک کمپ ها با کمک دانشگاه علوم پزشکی و انترنها این نیاز برطرف شود.

جمالی پور افزود:آموزش و اشتغال بهبود یافتگان باید در اولویت باشد و ما تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد به بهبود یافتگانی که مهارت دارند تسهیلات پرداخت می کنیم تا پس از بهبودی بتوانند برای معیشت خود اقدام کنند.

جلسه اعتیاد 6

نمره قبولی مدیران باید توسط مردم داده شود

وی با اشاره به موفقیت دستگاههای اجرایی در ارزیابی ها اظهارداشت: ارزیابی عملکرد دستگاهها هر چند به صورت دولتی انجام می شود اما اگر مردم از عملکرد ما راضی بودند اهمیت و ارزش دارد.

استاندار قزوین یادآورشد: باید رضایت مردم به نمره ما نزدیک باشد و اگر قضاوت ها نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی مثبت باشد نشان می دهد که ماموریتها را درست انجام داده ایم.

وی گفت: رها کردن معتادان بهبود یافته خطرناک است زیرا خانواده ها انتظار کمک و حمایت دارند و اگر معتادی متجاهر شود کارها سخت تر خواهد شد لذا بهتر است با تشکیل کمیته پایشی نیازها و ظرفیت بررسی شود و اگر نیاز بود مجوزهای بیشتری در احداث کمپ ها صادر کنیم.

وی بیان کرد: آمادگی داریم با واگذاری زمین به سرمایه گذارانی که آمادگی احداث کمپ های ترک اعتیاد و کلینیک ترک اعتیاد دارند حمایت لازم را انجام دهیم و در کوتاه مدت هم اگر مدرسه و ساختمان دولتی بلا استفلاده داشتیم در اختیار ستاد مبارزره با مواد مخدر قرار می دهیم.

جلسه 123

استاندار قزوین راه اندازی مجمع خیرین برای کمک به ترک اعتیاد را ضروری دانست و اظهارداشت: با کمک شهرک های صنعتی برای تامین پزشک کمپ ها اقدام شود و ما هم در استان به این موضوع کمک خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای صنعتی باید یک مسئولیت اجتماعی را بپذیرند و در کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد به مسئولان کمک کنند.

نظر شما