دادستان قزوین:

محکومان جرائم خرد در سایت پسماند محمدآباد به‌کارگیری می‌شوند

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۱:۲۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۲۶۸۲
محکومان جرائم خرد در سایت پسماند محمدآباد به‌کارگیری می‌شوند
دادستان قزوین از بکارگیری محکومان جرائم خرد در سایت پسماند محمدآباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی در حاشیه بازدید از روند اجرای تعهدات شهرداری قزوین برای ساماندهی سایت پسماند محمدآباد اظهار کرد: وظیفه شهرداری در حوزه مدیریت پسماند فقط با جمع‌آوری و دپوی زباله در سایت پسماند محمدآباد رفع نمی‌شود و از آنجایی که بازیافت زباله و پسماند یک چرخه و فرآیند گسترده است، شهرداری قزوین باید این فرآیند را فعال کرده و چرخه تفکیک و پردازش پسماند را تا مرحله بازیافت و بی‌خطرسازی زباله دنبال کند.

وی افزود:  ریشه مشکلات سایت پسماند محمدآباد عدم ثبات مدیریتی و دست‌ به دست شدن آن است و اگر به کارهای انجام شده اکتفا کنیم در کوتاه مدت گرفتار آفتی خواهیم شد که گذشتگان نیز به آن دچار شدند.

دادستان قزوین با تاکید بر لزوم کار جمعی، عمومی و مشارکتی شهرداری‌های سطح استان ادامه داد: همه شهرداری‌هایی که پسماندهایشان را به سایت محمدآباد می‌آورند، باید هزینه خدماتی که دریافت می‌کنند را جبران کنند و البته استانداری قزوین می‌تواند از محل وجوهی که سهم شهرداری‌هاست، این سهم را تهاتر کند تا برای گرفتن وجوه از هر شهرداری درگیر نشویم.

قاسمی تصریح کرد: بنابراین کل هزینه‌های سایت پسماند محمدآباد نباید از جیب شهرداری و شهروندان قزوینی تامین شود که این کار بی‌عدالتی محسوب شده و بقیه شهرداری‌های استان هم باید سهم خود در توسعه سایت مزبور را بپردازند.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه تذکرات محیط زیستی مدیران بدون عاملیت به اقدام اثرگذار نیست، گفت: با توجه به اینکه فصل گرما را در پیش داریم، باید برخی طرح‌های توسعه و تجهیز سایت محمدآباد با ترک تشریفات اجرا شود تا مشکلات ما دوچندان نشده و البته چنین طرح‌هایی باید تداوم داشته باشند.

وی با ذکر اینکه دستگاه قضا از باب حاکمیتی و نظارتی به معضلات سایت محمدآباد ورود کرده است، افزود: محکومان جرائم خرد در قالب مجازات جایگزین حبس به عنوان نیروی خدماتی در سایت محمدآباد به‌کارگیری می‌شوند تا از این طریق هم جمعیت کیفری زندان ها کاهش یابد و هم اینکه امور خدماتی سایت مذکور با سرعت بیشتری پیش برود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان بر ضرورت بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان برای درآمدزایی از مجموعه سایت محمدآباد تاکید کرد و گفت:‌ به هر حال برای گرداندن چنین مجموعه بزرگی باید هزینه‌ها را از خود سایت تامین کرده و با استفاده از بازیافت طلای سیاه، سایت محمدآباد را به سوددهی اقتصادی برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز