رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ:

تحریم ها نباید اقدامات بشردوستانه ایران را تحت تاثیر قرار دهد

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۳:۳۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۳۳۱۷
تحریم ها نباید اقدامات بشردوستانه ایران را تحت تاثیر قرار دهد
رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ گفت: تحریم ها نباید اقدامات بشردوستانه و انسانی جمعیت هلال احمر ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ « عطا مرتضی محمد دورانی» رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ روز دوشنبه در نشست طرح سفیران بشردوستی که در جمعیت هلاتل احمر قزوین برگزار شد با چند طرح ارائه شده از سوی جوانان آشنا شد.

در این نشست که علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین و حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از سفیران بشر دوستی هم حضور داشتند گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه شد

عطا مرتضی محمد دورانی دراین نشست اظهارداشت:از سفر به استان قزوین انرژی مثبت گرفتم و براستی با انگیزه ای که در جوانان و مدیران هلال احمر این استان دیدم احساس جوانی می کنم و امیدوارم فعالیت های شما در سطوح بالاتری دیده شود.

هلال 2

وی افزود: متاسفانه امروز جهان در شرایط بدی قرار دارد و ویروس کرونا موجب شده ارتباطات انسانی دچار خدشه شود و می توان ادعا کرد حضور جوانان هلال احمر نقطه امید بشری در این وضعیت نگران کننده است.

دورانی بیان کرد: باید سفیران بشر دوست بتوانند در صحنه باشند و خدمت کنند و همه باید کمک کنیم تا این اتفاق رخ دهد و خدمت رسانی و کارهای بشردوستانه تعطیل نشود.

رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ افزود: هفته قبل از هلال احمر خراسان رضوی و امروز از ظرفیت های استان قزوین بازدید کردم و با فعالیتهای این جمعیت آشنا شدم.

وی گفت: برنامه فدراسیون در حمایت از طرح های جمعیت هلال احمر ایران در قالب یک برنامه راهبردی ۵ ساله تعریف شده که در حمایت از برنامه های مقابله با حوادث و امدادهای اضطراری اقدام خواهیم کرد.

دورانی اظهارداشت: تلاش می کنیم برنامه های امادگی در سوانح و تقویت تاب آوری جامعه برای مقابله با حوادث تداوم یابد که در این میان نقش خانه های هلال در آموزش جوامع و توسعه این فعالیتها مهم است.

پایگاه انجیلاق می تواند با حمایت مجامع جهانی بسرعت تکمیل شود

وی با اشاره به بازدید از پایگاه بزرگ عملیاتی جمعیت هلال احمر در انجیلاق گفت: این پروژه بزرگ که می تواند پایتخت و نیز چند استان اطراف قزوین را مورد حمایت امدادی و پشتیبانی قرار دهد بسیار ارزشمند است وقادر است مرکز عملیات غرب کشور شود.

دورانی اضافه کرد: با کمک حوزه بین الملل باید این پایگاه و خدمات پشتیبانی ناشی از آن را بخوبی تبیین کنیم تا با جذب حامیان مالی جهانی به تسریع در تکمیل آن اقدام شود.

هلال 3

رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ تصریح کرد:پشتیبانی فنی و مالی از پایگاه امدادی انجیلاق استان قزوین را در دستور کار داریم تا از این ظرفیت بتوان برای اقدامات بشردوستانه استفاده بهینه کرد.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های بشر دوستانه و برگزاری جشنواره های مختلف اظهارداشت: علیرغم این که جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر ایران اقدامات برجسته ای انجام می دهند اما به نظر می رسد این کارها در سطح جهانی دیده نشده که این نقیصه باید برطرف شود.

تحریم ها نباید فعالیت های بشردوستانمه ایران را تحت تاثیر قرار دهد

دورانی ادامه داد: متاسفانه تحربم ها تاثیر زیادی در فعالیت های انسان دوستانه ایران بر جای گذاشته و ما تلاش می کنیم با لابی و گفتگو بتوانیم این موانع را از مسیر کارهای خیرخواهانه برداریم.

وی گفت: باید شخصیت ها و مجامع جهانی را مجاب کنیم تا اجازه ندهند تحریم ها بر فعالیت های بشردوستانه ایران تاثیر بگذارد.

دورانی اضافه کرد: یکی از وظایف ما در فدراسیون؛ نشاندن لبخند شادی بر روی لب های مردمی است که در رنج، مصیبت و مشکلات هستند و سفیران بشر دوستی در این عرصه نقش مهم و ارزشمندی بر عهده دارند که باید کمک کنیم این رسالت بخوبی انجام شود.

هلال 2

وی تصریح کرد: در زمان بحران و حوادث با درخواست هلال احمر کشورها این فدراسیون کمک می کند اما در زمان صلح، برنامه های توسعه ای به سرمایه گداران و اهدا کنندگان که دولتها و سازمان ملل هستند ارایه می شود تا مشارکت صورت گیرد.

دورانی اظهارامیدواری کرد با معرفی مناسب طرح های بشردوستانه در ایران و استان قزوین بتوان از پشتیبانی مالی خیرین و سرمایه گذاران انسان دوست جهانی هم بخوبی بهره برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز