معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین:

فعالیت های بشردوستانه هلال احمر بر کارهای دیگر اولویت دارد

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۴:۴۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۳۳۹۲
فعالیت های بشردوستانه هلال احمر بر کارهای دیگر اولویت دارد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در کنار امداد و نجات در حوادث، فعالیت های بشردوستانه و اناسنی هلال احمر بر سایر کارها اولویت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ « عطا مرتضی محمد دورانی» رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ روز دوشنبه در نشست طرح سفیران بشردوستی که در جمعیت هلاتل احمر قزوین برگزار شد با چند طرح ارائه شده از سوی جوانان آشنا شد.

در این نشست که علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین و حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از سفیران بشر دوستی و احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم حضور داشتند گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه شد.

هلال 1

نادر میرزایی در این نشست اظهارداشت:  شاید در نگاه اول وقتی نام صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر مطرح می شود فقط ذهن مردم به فعالیت های امداد و نجات متمرکز شود در حالی که نهضت انسان دوستانه و بشر دوستی این جمعیت در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: حضور نماینده فدراسیون جهانی صلیب سرخ این امکان را ایجاد می کند که بتوانیم اهداف متعالی این جمعیت را بیشتر به مردم جهان معرفی کنیم لذا انتظار داریم نهادهای جهانی هم در این کار ارزشمند حامی جوانان ما باشند.

میرزایی تصریح کرد: باور داریم طرح های بشردوستانه و طرح سفیران بشر دوست ما می تواند به یک نهضت جهانی تبدیل شود و این مهم نیازمند حمایت های بین المللی است.

وی گفت: با فرهنگ سازی می توان تاب آوری جوامع محلی را بیشتر کرده و از آسیب ها کاست و در این میان باید برنامه ریزی مدونی در کارها داشته باشیم و خانه های هلال را توسعه دهیم تا دستاوردها بیشتر شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارداشت: هر چقدر در این بخش سرمایه گذاری شود می توان کارهای بیشتری انجام داد. 

احد

وی با اشاره به جشنواره سفیران بشر دوستی در قزوین گفت: این برنامه با حداقل هزینه اجرا شدو در سطح ملی درخشید و آمادگی داریم آن را در سطح بین المللی مطرح کنیم و پشتیبانی فدراسیون را هم داشته باشیم زیرا باور داریم موصوع بشردوستی و پرداختن به آن در سطح جهان می تواند نهضت بزرگتری را ایجاد کند.

در این نشست احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: این که آرمانهای انسانی توسط صلیب سرخ دنبال می شود ارزشمند است و جا دارد از فعالان هلال احمر که بدون چشم داشت در مسیر انسانی و کمک های بشردوستانه گام بر می دارند تشکر کنیم.

وی از دورانی نماینده فدراسیون جهانی صلیب سرخ دعوت کرد از بناهای تاریخی و گردشگری قزوین از جمله سعدالسلطنه و دهکده طبیعت بازدید کرده و قزوین را از منظر تاریخی هم بررسی کند.

هلال 4

در ادامه معصومه اندرامی مقام اول جشنواره دوم در بخش زبان انگلیسی و موحد نجار نهاوندی سفیر بشردوستی از استان مازندران گزارشی از دستاوردهای جشنواره و طرح های خود را به زبان انگلیسی ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز