مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

مطالعات اجرای طرح های گردشگری ورزشی در اطراف سد نهب در قزوین آغاز شده است

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۰:۵۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۳۷۴۹
مطالعات اجرای طرح های گردشگری ورزشی در اطراف سد نهب در قزوین آغاز شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: مطالعات اجرای طرح های جامع گردشگری، ورزشی و تفریحی در محدوده سد نهب آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یدالله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به همراه علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن بازدید از سد نهب ظرفیت های گردشگری، تفریحی و ورزشی این مجموعه را مورد بررسی قرار دادند.

آب 5

یدالله ملکی در جلسه ای که در محل سد نهب برگزار شد با ارائه گزارشی از نحوه شکل گیری احداث سد و موانع پیش رو تا زمان آبگیری اظهارداشت: مطالعات این سد قبل از انقلاب و در دهه 40 مطرح بود اما کارها متوقف شده و بایگانی شده بود البته محل دیگری برای آن پیشنهاد شده بود که در مطالعات بعدی مکان فعلی پیشنهاد شد و با صدور مجوز از  سال 88 عملیات اجرایی آغاز شد.

وی افزود: متاسفانه با تشدید تحریم ها و مشکلات مالی ایجاد شده پیمانکار قبلی خلع ید شد و با یک شرکت دیگر در سال 92 قرارداد بسته شد و کارها شتاب گرفت و با حمایت و پیگیر کارها از سوی استاندار و نمایندگان توانستیم در سال 99 آبگیری آزمایشی در فاز یک را انجام دهیم.

ملکی تصریح کرد: هدف اصلی سد با حجم 120 میلیون مترمکعب تامین آب کشاورزی منطقه است که در حال حاضر 22 میلیون مترمکعب آبگیری در پشت سد انجام شده و آب تحویل کشاورزان می شود.

وی بیان کرد: با نگاه بلند مدت اقتصادی و سیاست های وزارت نیرو مبنی بر استفاده از پهنه های سدهایی که چشم اندازهای طبیعی اطراف مناسبی دارند به نظر می رسد می توانیم از این سد بهره برداری های متعدد دیگری داشته باشیم و چهره منطقه را متحول کنیم.

آب 6

ملکی اضافه کرد: سد نهب در واقع بزرگترین سد استان با بزرگترین دریاچه آبی است و در کنار کشاورزی می تواند برای بخش گردشگری، عرصه های تفریحی، ورزشی و سرگرمی و اقتصادی هم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: این سد در دو سال آینده به طور کامل افتتاح می شود و همزمان می توان طرح گردشگری را برای رشته های مختلفی پیشنهاد و اجرایی کرد که در این راستا یک مشاور تعیین شده و گزارش اولیه آماده شده است.

وی افزود: با دعوت از مدیران میراث فرهنگی، ورزش و جوانان،  منابع طبیعی، شیلات، جهاد کشاورزی دیدگاهها و پیشنهادهای کارشناسان حو.زه های مختلف را جمع آوری خواهیم کرد تا موانع و ایرادات کار بررسی شده و یک طرح جامع و منلاسبی برای طرح در کارگروه اقتصاد مقاومتی و یا شورای برنامه ریزی آماده شود.

آب 7

ملکی افزود: لازم است یک بسته سرمایه گذاری چند جانبه آماده کرده و با کمک بخش خصوصی این سد را به بهترین منطقه گردشگری استان تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: احداث انواع ورزش های آبی، استخر روباز، ویلا و اقامت گاههای گردشگری، فضای بازی و سرگرمی برای خانواده ها، مسیر دوچرخه سواری اطراف شد، قایقرانی، ماهیگیری تفریحی، می تواند در طرح پیش بینی شود.

در این جلسه مدیران میراث فرهنگی، منابع طبیعی، ورزش و جوانان پیشنهادهای خود را برای اجرا مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز