مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خبر داد:

آغاز انتشار ۳۰۰ محصول سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در استان قزوین

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۱:۰۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۸۳۷۷۸
آغاز انتشار ۳۰۰ محصول سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در استان قزوین
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ۳۰۰ محصول با محتوای ارتقای سواد رسانه ای و فضای مجازی که توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری رسانه‌های جمعی، خبرگزاری‌ها و سکوهای انتشار محتوا در فضای مجازی تولید شده است، در استان قزوین همزمان با سراسر کشور منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی در این باره اظهار کرد: این محصولات رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک و پویانمایی با هدف ارتقاء سواد رسانه‌ای در بین نسل جوان و نوجوان و افزایش آگاهی خانواده‌ها تولید شده است.

وی افزود: آموزش سواد رسانه‌ای به زبان ساده، تبیین مهارت‌های رژیم مصرف رسانه‌ای، آشنایی با شیوه های تأثیرگذاری رسانه‌ای و همچنین فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط خانواده از جمله اهداف اصلی انتشارِ این محتواها است.

اسماعیلی ادامه داد: نحوه تشخیص اخبار جعلی، آسیب‌های اعتیاد رسانه‌ای، راهکارهای حفظ حریم شخصی آنلاین و امنیت داده‌ها، خطر دسترسی‌های غیرمجاز، اقناع رسانه‌ای، زندگی به سبک رسانه، چالش های ناشی از شایعه‌سازی در فضای مجازی، مقابله با سرقت اطلاعاتی در فضای مجازی، پیشگیری از فریب‌های تجاری در فضای مجازی و ... از جمله موضوعاتی است که در این محصولات با قالب‌های متنوع به آن پرداخته‌ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شیوع کرونا، استفاده دانش آموزان از فضای مجازی به‌واسطه کلاس‌های آنلاین و مواجهه ی بیش از پیش والدین با موضوعات فضای مجازی بیش از گذشته، ضرورت افزایش آگاهی‌های اجتماعی نسبت به فضای مجازی و چالش‌ها و فرصت‌های آن را به جامعه گوشزد می‌کند.

رئیس شورای فضای مجازی استان قزوین ابراز داشت: این محصولات برای دستگاه های اجرایی و فرهنگی و متولیان امر و فعالان فضای مجازی و رسانه ای در استان ارسال شده که به‌صورت روزانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر و در دسترس خانواده‌ها قرار گیرد تا در افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها تأثیرگذار باشد و از آسیب‌های حضور مستمر و بدون آموزش در فضای مجازی پیشگیری کند.

لازم به ذکر است آثار یاد شده در کانال سواد رسانه ای در نماشا به آدرس https://www.namasha.com/savaad و کانال سواد رسانه ای در آپارات به آدرس   https://www.aparat.com/savaad  جهت بازنشر بارگذاری گردیده و در دسترس است.


 

نظر شما