بازدید مدیران از سد نهب:

بررسی فعال شدن ظرفیت های گردشگری و تفریحات آبی در سد نهب

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۱:۲۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۳۷۸۱
بررسی فعال شدن ظرفیت های گردشگری و تفریحات آبی در سد نهب
ظرفیت های گردشگری، ورزش های آبی، تفریحی و اقامتگاهی در سد نهب مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یدالله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به همراه علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن بازدید از سد نهب ظرفیت های گردشگری، تفریحی و ورزشی این مجموعه را مورد بررسی قرار دادند.

علیرضا خزائلی در جلسه بررسی ظرفیت های گردشگری در سد نهب که در محل سد برگزار شد اظهارداشت: موارد محدود کننده در اجرای این طرح باید در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم پیشنهاد عملی مناسبی را برای اجرا آماده کنیم.

آب 6

وی بیان کرد: واگذاری از طریق ماده 27 اولین شرطش این است که مالک مشخص باشد و موضوع مالکیت اهمیت دارد و اگر متولی شرکت آب منطقه ای است باید اراضی به نام آب منطقه ای شود و سپس ماده 27 اتفاق بیفتد.

خزائلی تصریح کرد: موضوع دوم محدودیت عرصه است زیرا در استان محدودیتی برای عرصه و حجم سرمایه گذاری در مصوبات  داریم که تا میزان 15 هکتار واگذاری زمین و سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان در قزوین تصمیم گیری می شود و بالاتر از آن باید به تهران ارجاع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآورشد: اگر طرح جامع گردشگری، تفرج گاهی، ورزشی، سیاحتی و اقامتی با حجم سرمایه گذاری بیشتری انجام شود نمی توانیم در استان تصمیم گیری کنیم.

اب

حزائلی گفت: طرح این موضوع اگر درکارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال با محور استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دادگستری مطرح شود می توانیم در جلسه اقتصاد مقاومتی بسرعت به نتیجه برسیم.

 وی بیان کرد: موضوع کاربری در حوزه گردشگری بر اساس مصوبه هیئت وزیران بسیار مهم است و هر کاربری وجه غیر عمومی داشته باشد ما مجوز نمی دهیم و حتما باید کاربری ها عمومی باشد. 

در ادامه محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین اظهارداشت: ماده 3 حفاظت و بهره برداری هم یک ظرفیت خوبی است که کار را تسریع می کند و اگر 20 درصد درآمد طرح به دولت باز گردد همه موارد قابلیت اجرا از طریق مزایده را دارد.

جلسه آب 33

وی بیان کرد: باید سرمایه گذار حق و حقوق دولت را پرداخت کند البته فرصت هم داده می شود اما در نهایت لازم است طرح به تایید سازمان جنگل ها هم برسد و در مجموع در کنار سد نهب ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که اگر طرح جامع تر دیده شود آینده اقتصادی خوبی خواهد داشت.

در ادامه عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین هم اظهارداشت: فعالیتهای مفرح و ورزشی در عرصه های آبی بسیار مطلوب است و با استقبال مردم مواجه می شود.

وی افزود: پیش بینی ورزش های آبی در محدوده این سدها بسیار مهم است و ما ورزش های سه گانه ای  شامل شنا، دوچرخه سواری و دو میدانی داریم که می تواند در اجرای طرح گردشگری سد نهب مورد توجه قرار گیرد و در این فضاها ایجاد شود.

اب 666

علایی مقدم با اشاره به مشکل کمبود ویتامین D در میان گروههای مختلف جامعه تصریح کرد: احداث استخر روباز برای کمبود این ویتامین در کنار سد نهب ضروری است که در این راستا آماده همکاری هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزروین بیان کرد: پیش بینی ورزش های ساحلی، قایقرانی، غواصی، در پهنه آبی سد نهب از دیگر مواردی است که می تواند در طرح جامع گردشگزری سد نهب مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز