مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین:

بیماران خاص قزوین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند حمایت هستند

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۲۳:۵۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۴۱۳۹
بیماران خاص قزوین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند حمایت هستند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در شرایط گسترش ویروس کرونا بیماران خاص بیش از هر زمانی به حمایت اساسی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: انجمن حمایت از بیماران تالاسمی در بهمن ماه سال قبل با هدف شناسایی، حمایت، آموزش و اطلاع رسانی به خانواده‌ها تأسیس شد و هم اکنون این انجمن صدای بیش از ۱۳۰ بیمار مبتلا به تالاسمی در سطح استان قزوین است و در  مدت کوتاهی که از تأسیس آن می‌گذرد اقدامات ارزشمندی در حمایت از این بیماران انجام داده است.

وی با اشاره به بخشی از مشکلات این بیماران گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت و درمان باید در تأمین داروی بیماران تالاسمی، تجهیز بخش تالاسمی، چکاپ دوره‌ای در استان، پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات این بیماران انجام دهد.

بیدخام با تاکید بر ضرورت اشتغالزایی بیماران خاص تصریح کرد: مبتلایان تالاسمی غیر از درمان خود نباید دغدغه دیگری داشته باشند و توجه به اشتغال آنها مهمترین کاری است که باید برای آنها صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال بیماران خاص باید موضوع در کارگروه اشتغال استان طرح شده و حمایت‌های لازم از جمله دادن تسهیلات و صدور مجوزهای لازم صورت گیرد.

وی در خصوص اهمیت بیمه بیماران خاص هم یادآورشد: افراد فاقد بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت به طور رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند و همچنین برای بیمه‌های تکمیلی با مراجعه به دفاتر نمایندگی بیمه‌های تکمیلی در استان به‌صورت انفرادی، خانوادگی و یا گروه‌های شغلی زیر ۵۰ نفر تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار گیرند.

بیدخام بیان کرد: از تشکل‌های مردم نهاد، خانه مشارکت مردم در سلامت و رابطان بهداشت انتظار می‌رود با اطلاع رسانی به شهروندان نسبت به آگاهی بخشی به خانواده‌ها در استفاده از بیمه‌های تکمیلی انفرادی اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز