رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

تجمع انتخاباتی در فضاهای بسته ممنوع است/ اهمیت رعایت پروتکل ها

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۳:۴۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۴۷۰۷
تجمع انتخاباتی در فضاهای بسته ممنوع است/ اهمیت رعایت پروتکل ها
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی انتخابات 1400 هر گونه تجمع، سخنرانی، گفتگو و مناظره در فضاهای بسته ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در خصوص دستورالعمل های بهداشتی انتخابات 28 خرداد اظهارداشت: برای رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا دستورالعمل هایی تدوین شده گه اجرای آنها الزامی است.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی هر گونه تجمع انتخاباتی اعم از مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان های سربسته از قبیل مساجد، سالن های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن های ورزشی ممنوع است.

حبیبی افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس، مراکز آموزشی و سایر مراکزمربوط به سازمانها، مطابق با شیوه نامه های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رعایت مواردی که اعلام می شود بلا مانع است.

وی گفت: رعایت فاصله مناسب بر اساس 8 مترمربع فضای باز برای یک نفر، رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر 30 درصد ظرفیت فضای درنظر گرفته شده الزامی است.

حبیبی یادآورشد: تمامی شرکت کنندگان و برگزار کنندگان مراسم ملزم به استفاده از ماسک هستند و مسئولان مراسم باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که قبل و بعد از مراسم در مقابل درب ورودی و خروجی تجمعی ایجاد نشود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اظهارداشت: زمان برگزاری مراسم باید حداکثر برای 2 ساعت برنامه ریزی شود و رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمع الزامی است.

به گفته حبیبی هر گونه تجمع در محیط های بسته ممنوع است و در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستادها در فضای بسته و با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند، رنگ بندی شهرها و رعایت محدودیت حداکثر 15 نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز و 200 نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و 30 نفر برای شهرهای زرد بلامانع است.

وی تصریح کرد: مراسم استقبال از نامزدها و راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی و موارد مشابه به طور کامل ممنوع است و به منظور کاستن از تعداد و تراکم تجمع انتخاباتی و همزمان انعکاس وسیع بیان دیدگاه ها، نظرات و برنامه نامزدها و فراهم کردن زمینه اطلاع رسانی حداکثری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای جبران خلا تجمع، برنامه ریزی شود.

حبیبی گفت: همچنین لازم است صدا و سیما نسبت به افزایش حداکثری زمان و ساختار برنامه های تبلیغات نامزدها از شبکه های تلویزیونی و رادیویی، نسبت به ادوار گذشته با توجه به تعداد نامزدها اقدام کند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم موظف است در طول دوره تبلیغات نسبت به ارائه بسته های اینترنتی رایگان یا با تخفیف موثر از طریق اپراتورها با کمک سازمان برنامه و بودجه برای کاربران و به صورت خاص ستادهای انتخاباتی اقدام کنند.

QMvfIvrTjWCW

افزایش شعب اخذ رای در استان

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: شعبه های اخذ رای در اماکن شلوغ افزایش یافته و فاصله اجتماعی در شعب اخذ رای از جمله خط کشی محل ایستادن رای دهنده، رعایت شده است.

وی افزود: شعب سیار هم برای جلوگیری از هر گونه تراکم جمعیتی در شعب پر ازدحام و نیز دسترسی بیماران در قرنطینه برنامه ریزی شده است.

حبیبی اظهارداشت: شعب اخذ رای حتی الامکان در فضای باز تعیین شده اند و وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات با همکاری فرمانداران به منظور اعلان شعب اخذ رای نزدیک و خلوت به مردم نسبت به ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستادهای استانی و شخص نامزدها مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی را بر عهده دارند و در صورت رعایت نشدن آن پاسخگو خواهند بود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شخص نامزد، مسئول رعایت پروتکل های بهداشتی است و در صورت رعایت نشدن آن مسئول شناخته می شود.

حبیبی از نامزدها و طرفداران آنها خواست برای تضمین سلامت خود و دیگران و پیشگیری ازهر گونه پیامدهای ناشی از انتشار ویروس کرونا به دستورالعمل های بهداشتی بدقت عمل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز