استاندار قزوین:

ورزش پهلوانی ریشه در ارزشهای تاریخی، فرهنگی و سنتی اصیل کشور دارد

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۰:۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۵۸۱۳
ورزش پهلوانی ریشه در ارزشهای تاریخی، فرهنگی و سنتی اصیل کشور دارد
استاندار قزوین گفت: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای ریشه در ارزشهای تاریخی، فرهنگی و سنتی اصیل کشور دارد و روحیه خیرخواهانه را در جامعه رواج می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای ، همایش بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار؛ عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از ورزشکاران پیش کسوت ورزش زورخانه ای و پهلوانی عصر شنبه در استادیوم 15 هزار نفری سید علی اکبر ابوترابی قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این مراسم با اشاره به اهمیت پرورش جسم و روح در جوامع بشری اظهارداشت: امروزه ورزش نقش بسیار تعیین کننده ای در شادابی و نشاط مردم دارد و باید در برنامه روزانه زندگی همه افراد قرار گیرد.

پهلوانی 3

استاندار قزوین بیان کرد: در کنار ورزشهای انفرادی و گروهی که به پرورش جسم کمک می کند ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی هم داریم که برخاسته از ارزشهای تاریخی، فرهنگی و سنتی کشور است و به تقویت روح کمک می کند.

وی تصریح کرد: در کشور ما ورزش های پهلوانی و زورخانه ای منشا حرکت های بزرگ خیرخواهانه و انسان دوستانه بوده و جای خوشحالی دارد که در عرصه ورزش، پهلوانان زیادی درخشیده اند که منشا اثر بوده اند و در دوران کرونا هم در کمکهای مومنانه مشارکت داشتند.

جمالی پور اظهارداشت: روح ورزش های زورخانه ای بدون تردید ایثار و فداکاری است و ورزشکاران ما نماد ایثار و گذشت و پهلوانی بوده اند و با مشارکت در کارهای خداپسندانه نقش خود را بخوبی در این عرصه نیز ایفا کرده اند.

وی یادآورشد: در فرهنگ ایران زمین یکی از رویکردهای ورزش پهلوانی در مسیر دستگیری از نیازمندان بوده است و کشور ما به لطف پهلوانی و روح ایثار جایگاه ویژه ای در عرصه بین المللی دارد.

ورزش پهلوانی

استاندار با تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان استان و نیز هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: امیدواریم با ترویج این فرهنگ اصیل ایرانی در میان جوانان و نوجوانان شاهد استقبال بیشتر از این رشته جذاب ورزشی باشیم.

انتخابات فرصتی برای تقویت انسجام ملی 

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهری و روستایی هم اظهارداشت: ما ظرفیت های بی بدیلی در کشور داریم که اگربا انسجام ملی آنها را بشناسیم و از آنها بخوبی استفاده کنیم می توانیم کشور را بسازیم.

وی اضافه کرد: عرصه انتخابات فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت های کشور است و برای رسیدن به موفقیت در این عرصه به انسجام و ایثار و وحدت نیاز داریم و اگر به این عناصر توجه کنیم به موفقیت می رسیم.

جمالی پور اظهارداشت: انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در واقع نماد حاکمیت مردم بر همه امور خود و سرنوشت خود است لذا از مردم انتظار داریم با انتخاب اصلح به تضمین آینده کشور کمک کنند.

وی بیان کرد: در ریاست جمهوری با انتخاب مردم سکان امور اجرایی کشور برای 4 سال به فردی سپرده می شود که اگر در انتخاب دقت کنیم مسیر خدمت گذاری و توسعه کشور هموار می شود.

تجلیل

استاندار قزوین انتخابات شوراها را در مدیریت شهری مهم دانست و افزود: در انتخابات شوراهای شهری و روستایی هم باید دقت کرده و با برگزیدن افرادی توانمند و شایسته به مدیریت شهری و روستایی کمک کنیم.

جمالی پور اظهارامیدواری کرد با مشارکت گسترده مردم در انتخابات این بار نیز حماسه ای بزرگ در کشور رقم بخورد.

در ادامه از تعدادی از پهلوانان و قهرمانان ورزشی استان تجلیل شد.

تجلیل 321

اجرای برنامه های نمایشی زورخانه ای توسط ورزشکاران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز قزوین هم پخش شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز