استاندار قزوین:

نگران اوج گیری ویروس کرونا در پیک پنجم در قزوین هستیم/ مسافرت ممنوع

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۴:۴۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۶۲۲۹
نگران اوج گیری ویروس کرونا در پیک پنجم در قزوین هستیم/ مسافرت ممنوع
استاندار قزوین گفت: اگر مسافرتها در تعطیلات از سر گرفته شود و مردم در رعایت پروتکل ها سهل انگاری کنند وارد پیک پنجم کرونا شده و شرایط بحرانی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بیش از 15 ماه درگیر پیامدهای ویروس کرونا در استان هستیم و با ایثار کادر درمانی نسبت به درمان و مهار بیماری اقدام شده است.

وی افزود: تاکنون چهار پیک بیماری را پشت سرگذاشته ایم و با همکاری فرمانداران، اعضای ستاد کرونا و اطلاع رسانی خوب رسانه ها توانستیم کمی از شرایط بحرانی خارج شده و وضعیت را مدیریت کنیم اما هرگز وضعیت پایدار نیست و با یک سهل انگاری و یا شکل گیری دورهمی و مسافرتها می توانیم وارد بحران شویم.

کرونا 33

مسافرت در تعطیلات نگران کننده است

استاندار قزوین بیان کرد: هر گاه مسافرت ها بیشتر شده شاهد اوج گیری کرونا شده ایم و با تعطیلات پیش رو همچنان نگران هستیم که شهروندان با بی اعتنایی به مصوبات ستاد کرونا با سفرهای خود استان را وارد شرایط حادتری کنند.

وی گفت: اگر بتوانیم تردد در تعطیلات هفته جاری را کنترل کنیم، می توان امیدوار بود که وضعیت شهرهای استان از نارنجی به زرد برسد و آرامش بیشتری در استان حاکم شود.

استاندار قزوین با ابراز نگرانی از سهل انگاری شهروندان در خصوص رعایت پروتکل ها یادآورشد: با توجه به انتخابات پیش‌رو، اگر در خرداد ماه، مراقبت های لازم صورت نگیرد با اوج گیری پیک پنجم بیماری مواجه شده و دچار چالش جدی می شویم. 

جمالی پور تسریع در روند واکسیناسیون را مهم دانست و اظهارداشت: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار داریم با بسیج امکانات روند واکسیناسیون را سرعت بخشند تا افراد بیشتری واکسینه شوند.

کرونا1

وی افزود: برخی مشکلات ارزی و تحریم ها موجب شد در واردات نوبت دوم واکسن در کشور دچار تاخیر شویم اما این مانع برطرف شده و بزودی دوز دوم وارد کشور شده و فرآیند واکسیناسیون شتاب خواهد گرفت.

جمالی پور از شهروندان خواست در ادامه همکاری با مسئولان به توصیه های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا اهمیت داده و از سفر در تعطیلات پیش رو خودداری کرده و همچنان پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

نظر شما