حمیدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رسالت مهم ما حفظ سلامت دانش آموزان در آزمون های حضوری است/ خانواده ها نگران نباشند

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۶:۵۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۷۵۰۰
رسالت مهم ما حفظ سلامت دانش آموزان در آزمون های حضوری است/ خانواده ها نگران نباشند
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اقدمات بهداشتی انجام شده تمامی مراکز آزمون های حضوری پایه های نهم و دوازدهم کاملا بهداشتی و ایمن است و سلامت دانش آموزان را تضمین می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فریبرز حمیدی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر به قزوین برای بازدید از حوزه های امتحانی پایه نهم و دوازدهم در گفتگو با خبرگزاری برنا به سوالات مختلفی در خصوص برگزاری آزمون های حضوری پایه های نهم و دوازدهم، تامین تبلت برای دانش آموزان نیازمند، وضعیت افراد بازمانده از تحصیل، برنامه های اوقات فراغت در ایام کرونا پاسخ گفت.

فریبرز حمیدی در خصوص رعایت پروتکل ها در محل برگزاری آزمون های دانش آموزان اظهارداشت: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری به واسطه فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی همه رشته های تحصیلی علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی جدا شد و تعداد حوزه ها و تعداد مراقبان بهداشتی را افزایش دادیم و با الکترونیکی کردن و رمز دار شدن آزمون اصل امانتداری رعایت شد.

image_2021_5_31-9_32_41_775_mL4

وی افزود: امسال با شرایط کرونایی هم تعداد غایبان زیاد تغییر نکرده و هم میانگین سطح نمرات دانش  اموزان فرقی نداشته و معلمان برای برگزاری حضوری آزمون ها فعالیت زیادی کردند و می توان اذعان کرد نوعی جهاد آموزشی و تلاش شبانه روزی انجام شد و با رعایت کامل پروتکل ها و شیوه های غیر حضوری سطح متوسطی از سوالات طراحی شد تا دانش آموزان فشار زیادی را متحمل نشوند.

حمیدی تصریح کرد: در همه حوزه ها آزمون بموقع انجام می شود و حضور حداکثری دانش آموزان نشان می دهد چالش های این روش در حال برطرف شدن است و ما بار دیگر به خانواده ها اظمینان می دهیم که نگران سلامت فرزندانشان در زمان برگزاری آزمون نباشند.

وی بیان کرد: چالش های نگرانی خانواده ها برای حضور دانش آموزان حل شده و اولویت ما حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان است و با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محل های آزمون، سلامت دانش آموزان حفظ می شود همه روزه مدیران مدارس از آنها بازدید می کنند.

حمیدی به بازدید خود از حوزه های امتحانی در استانها اشاره کرد و گفت: در بازدیدها از جمله در استان قزوین هیچ مشکلی در حوزه های امتحانی در کشور دیده نشد و خانواده ها وقتی رعایت نکات بهداشتی در حوزه ها را می بینند نگرانی هایشان رفع می شود و آزمون ها روان است و سخت گیری نشده است.

image_2021_5_31-9_30_54_419_WMX

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل هم گفت: برای این که دانش آموزان به شیوه های جدید تحصیل دسترسی پیدا کنند با راه اندازی شبکه شاد امکان تحصیل در شبکه امن و اختصاصی برای دانش آموزان مهیا شده است.

حمیدی بیان کرد: در حال حاضر حدود 12 میلیون و 500 هزار دانش آموز و بیش از 90 درصد معلمان و 100 درصد مدیران در شبکه شاد حضور دارند و در 135 هزار مدرسه کشور «شبکه شاد» راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: برای تعدادی از دانش آموزان که به آموزش از طریق شبکه شاد دسترسی نداشتند در مناطق آبی و سفید کلاس های حضوری با رعایت پروتکل ها دایر کردیم و بخشی نیز از طریق توزیع بسته های آموزشی و گروهی هم از طریق دایر شدن مدرسه تلویزیونی برنامه ریزی شد تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

تامین تبلت با کمک خیرین و استانداران

حمیدی بیان کرد: تامین تبلت و ابزار هوشمند برای دسترسی آسان دانش آموزان به شبکه شاد از دغدغه های ما نیز بود و با هماهنگی انجام شده با استانداری ها، خیرین و نهادهای حمایتی نسبت به تامین تبلت و گوشی تلفن هوشمند برای نیازمندان اقدام شد.

تبلت

وی اضافه کرد: با این کار توانتسیم بخشی از نیازهای ابزار هوشمند و گوشی تلفن دانش آموزان را تامین کنیم ودر سال تحصیلی  جاری هم تلاش شده در بودجه آموزشی 1400 هزینه ابزار هوشمند و گوشی همراه دیده شود.

حمیدی گفت: تقریبا 70 درصد دانش آموزان در شبکه شاد حضور داشتند که 30 درصد معادل 2 میلیون و 500 هزار نفر فاقد گوشی و تبلت و ابزار هوشمند هستند که امسال برای تامین آن اقدام خواهیم کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تامین بستر اینترنت در مناطق مختلف کشور هم تصریح کرد: خوشبختانه وزارت ارتباطات نسبت به ایجاد شبکه اینترنت در مناطق فاقد این بستر تلاش کرده که این اقدام جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: با تلاش انجام شده ستاد اجرایی فرمان امام، خیرین، معلمان، مدیران، کمیته امداد پای کار آمدند به طوری که در استان خوزستان فردی نیکوکار بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان ارثیه خود را به خرید گوشی هوشمند برای دانش آموزان اختصاص داد و در مراکز مختلف شاهد این مشارکت مردمی بودیم.

حمیدی افزود: چون تحصیل هیچگاه تعطیل بردار نیست لذا پیش بینی لازم برای سال تحصیلی آینده انجام شده تا همه نیازهای آموزشی تامین شود و در این راستا بسته های آموزشی شبکه شاد، کلاس حضوری و مدرسه تلویزیونی از روشهایی است که تحصیل در این شرایط را ممکن می کند.

بازمانده از تحصیل

بازماندگان از تحصیل بسیار کم است/ شبکه شاد رایگان است

وی اظهارداشت: آمارها نشان می دهد که بازمانده از تحصیل نسبت به سال های قبل افزایش نیافته و توانسته ایم همه افراد را تحت پوشش قرار دهیم و دسترسی آسان به تحصیل را برای آنها مهیا کنیم.

حمیدی افزود: هزینه استفاده از شبکه شاد برای معلمان، مدیران و دانش آموزان رایگان است و همه می توانند در این شبکه فعالیت های مدارس را بدون هزینه انجام دهند.

157819772

معلمان در مرداد ماه واکسینه می شوند

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت واکسینه شدن معلمان تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده در ستاد ملی کرونا امیدواریم در مرداد ماه اساتید دانشگاه و معلمان واکسینه شوند و سال تحصیلی را با آرامش بیشتری آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: کرونا یک ویروس غیرمترقبه و ناشناخته بود و اگر شرایط به همین منوال باشد و واکسیناسیون با سرعت انجام شود و شرایط حاد نشود امیدواریم سال تحصیلی امسال به صورت حضوری باشد البته این موضوع باید توسط ستاد ملی کرونا مصوب شود که تحصیل حضوری یا غیر حضوری باشد.

خدمات مشاوره ای برای حل مشکلات روحی و روانی دانش آموزان 

حمیدی در پاسخ به سوالی در خصوص حل مشکلات روحی و روانی دانش آموزان در شرایط کرونایی اظهار داشت: خوشبختانه مشاوران حاذق و متخصص متعددی داریم و در شرایطی که دانش آموزان در خانه حضور دارند می توانند با دادن مشاوره به کاهش آسیب ها کمک کنند.

وی افزود: در سراسر کشور تعداد 700 مرکز مشاوره و 15 هزار مشاور متخصص خانواده و دانش آموز داریم ودر شبکه شاد هم انجمن اولیا و مربیان و معاون پرورش شرایطی را مهیا کردند و اطلاعاتی به دانش آموزان دادند که برای کنترل استرس و مشکلات روحی و روانی تاثیرگذار است.

حمیدی اظهارداشت: همچنین با اجرای طرح نماد که پیشگیری از آسیب های اجتماعی را دنبال می کند، دانش آموزان غربالگری می شوند و تلاش شده مسائل مهم روحی روانی و خانوادگی آنها مورد توجه قرار گرفته و مشکلات روحی کاهش یابد.

3546326

برنامه های اوقات فراغت در تابستان

وی در خصوص برنامه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان در دوران کرونا هم گفت: امسال تابستان فعالیت های فوق برنامه و تابستانی غنی تر و پربارتر شده و معاونت پرورشی لینکی را آماده کرده و صفحه هایی در شبکه شاد باز شده که همه فعالیت های تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان از دوره ابتدایی تا متوسطه فعال شده و نسبت به سال قبل زودتر اطلاع رسانی شده تا دانش آموزان در مناطقی که مدارس باز می شود از این امکانات استفاده کنند.

ساماندهی وضعیت نیروهای خرید خدمت

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمت هم اظهار داشت: تقریبا 315 هزار ساعت کلاس درسی داریم که به منطور کمبود نیروی انسانی در سال 95 وامسال اقداماتی شد و از نیروهای موظف حدود  100 هزار نیروی حق التدریس تبدیل وضعیت شدند و از این افراد استفاده خواهد شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز