مدیرعامل آبفای استان قزوین:

صیانت از منابع آبی نیازمند آموزش و فرهنگ سازی از سنین کودکی است

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۸:۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۸۰۰۷
صیانت از منابع آبی نیازمند آموزش و فرهنگ سازی از سنین کودکی است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت بهینه مصرف آب از سنین کودکی می توان از منابع آبی صیانت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی که روز چهارشنبه با حضور داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفا و مژده اروجی مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد تفاهم نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضاء شد.

داراب بیرنوندی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: حفاظت از آب ریشه های عمیقی در فرهنگ ملی و دینی ما دارد ولی متاسفانه در حال حاضر این فرهنگ در جامعه کم رنگ شده است.

بیرنوندی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان امروز مسئولان آینده کشور خواهند بود و در صورت سرمایه گذاری آموزشی بر روی آنها می توان به حفظ و احیای منابع آبی امیدوار بود.

وی تاکید کرد: رفتار شهروندی ما برگرفته از دانش و علم ماست و هر اندازه به نسل آینده در زمینه مفاهیمی چون سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آموزش دهیم، رفتار معقولانه تری را در رابطه با حفاظت از آب به عنوان یک نعمت الهی در خانواده ها شاهد خواهیم بود.

12

بیرنوندی همچنین به بروز خشکسالی در سال جاری در کشور و استان قزوین اشاره کرد و یادآورشد: با استفاده از ابزار هنر و  بویژه نمایش می توان به کودکان صرفه جویی در مصرف آب را به شکلی نهادینه شده آموزش داد.

در ادامه مژده اروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر استفاده صحیح از آب و انرژی از سوی خانواده ها تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه های هنری کانون برای آموزش کودکان و نوجوانان استان در زمینه حفاظت از منابع آبی است.

اروجی تصریح کرد: هم افزایی میان دو مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آب و فاضلاب در حفظ منابع آب موثر است و با امضای این تفاهم نامه به دنبال اثر گذاری بر روی کودکان به عنوان جامعه هدف هستیم. 

وی اظهارداشت: قصه آب در ایران قصه دردناکی است و تنها با همکاری همه دستگاه ها و جلب همراهی خانواده ها قابل کنترل و احیا برای نسل های کنونی و آینده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز