تاریخ نگار انقلاب اسلامی:

مقاومت، تهذیب و اسلام شناسی از ویژگی های بارز امام راحل بود

۱۴۰۰/۰۳/۱۴ - ۱۵:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۸۵۴۸
مقاومت، تهذیب و اسلام شناسی از ویژگی های بارز امام راحل بود
تاریخ نگار انقلاب اسلامی گفت: تهذیب نفس، خداشناسی، اسلامی شناسی، مقاومت، شجاعت و پیروی از سیره انبیا از مهمترین ویژگی های امام راحل بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم گرامیداشت 14 خرداد سالگرد ارتحال بنیانگذاری جمهوری اسلامی روز جمعه در مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید حمید روحانی از تاریخ نگاران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: سه عامل برجسته رهبری، مکتب و ملت در پیروزی انقلاب نقش کلیدی داشت که امروز هم باید بدانیم همین عوامل می تواند تداوم انقلاب را تضمین کند.

وی بیان کرد: امام ویژگیهای خاصی داشت که توانستند با ایجاد وحدت به پیروزی انقلاب کمک کنند که نخستین ویژگی امام پیروی از پیامبر اکرم(ص) بود که در زندگی راه ایشان را بکاربست و پیروز شد.

ددد

روحانی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام قبل از بعثت دنبال خودسازی و تهذیب بود تا شایسته رسالت شوند و امام نیز اینگونه بود و پس از خودسازی توانست رهبری امت را بر عهده بگیرد.

وی گفت: امام پس از دوری از خودپرستی و خودنمایی و فاصله گرفتن از وابستگی دنیوی توانست ضمن تربیت انسانهای خودساخته در مسیر الهی گام بر دارد.

این استاد دانشگاه یادآورشد: امام راحل در دوران رضاخانی در فیضیه درس اخلاق برای طلاب داشت و شاگردانی تربیت کرد تا انقلاب را حمایت کرده و ادامه دهند.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: امام نهضت خود را قبل از شهریور ۲۰ زمینه سازی کرده بود و آنها که در فیضیه تربیت شدند زمینه انقلاب را مهیا کردند و همین افراد توانستند پرده های غفلت را کنار زده و نهضت را یاری کنند.

مورخ انقلاب اسلامی اظهارداشت: امروز بزرگترین ضربه ای که به انقلاب وارد شد ناشی از خودپرستی و دنیا طلبی برخی افراد بود در حالی که امام منادی وحدت بود و هرگز سخنی در مسیر تفرقه ایراد نکردند و هرچه ایراد شد برای تقویت انسجام و وحدت مردم بود و کلامش نافذ و روشنگر بود.

ذذذذذ

وی بیان کرد: امام فرزند قرآن بود و آنچه می گفت ریشه قرآنی داشت و این که عده ای لیبرال بعد از رحلت ایشان گفتند کلام امام باید به موزه ها برود ناشی از ترس آنها از استمرار کلام امام بود.

حجت الاسلام حمید روحانی افزود:  اسلام شناسی از دیگر ویژگیهای امام راحل بود و ایشان با مسایل دینی، فلسفی، عرفانی و اخلاقی اسلام آشنا بود و آنها را در زندگی و مبارزه به کار می بست و مرد عمل بود و در میدان سیاست کلامش کاخ های استکباری را می لرزاند و در عبادت خالص بود.

وی گفت: امام در مبارزه با استکبار جهانی بشدت استوار و آینده نگر و دوراندیش و بیدار بود و تاکید داشت که نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد و شما دیدید در سالهای اخیر چه بر ملت گذشت و اگر به حرف امام گوش می کردیم دچار مشکل نمی شدیم.

خطیب مراسم 14 خرداد در قزوین اظهارداشت: امام خطر لیبرالها را می دانست و فرمود تا من هستم نمی گذارم کشور به دست لیبرالها بیفتد و ماهم همین رسالت را ادامه می دهیم.

رر

وی بیان کرد: مقاومت درس دیگری است که باید از امام آموخت و امروز با خطر سازش مواجهیم که می خواهد فرهنگ مقاومت و ولایت مداری را کم رنگ کند اما ملت نباید از خط امام فاصله بگیرد در غیر این صورت آسیب خواهد دید.

 

نظر شما