مدیرکل ورزش و‌ جوانان استان قزوین:

رشته کشتی در قزوین باید به جایگاه ارزنده خود بازگردد

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۳:۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۰۴۳۲
رشته کشتی در قزوین باید به جایگاه ارزنده خود بازگردد
مدیرکل ورزش و‌ جوانان استان قزوین گفت: رشته کشتی در استان قزوین باید به جایگاه ارزنده خود بازگردد

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان قزوین که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار شد، با اشاره به ظرفیت استان قزوین در رشته کشتی اظهار کرد: اگر برخی از استان ها از کشتی گیران مطرح و المپیکی و آسیایی  محروم هستند خوشبختانه در استان قزوین افتخار آفرینان المپیکی و آسیاسی فراوان داریم که همه این عزیزان مایه افتخار و‌ مباهات هستند.

وی افزود: همچنین با حضور داور بین الملی غلامرضا طاهرخانی در فدراسیون از جایگاه مناسبی برخورداریم لذا استان قزوین در بخش های مختلف رشته کشتی جایگاه ممتازی در سطح کشور دارد.

علایی مقدم بیان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف در حال حاضر کشتی استان نسبت به بخش داوری  عقب است لذا همه باید با تعامل و‌ همدلی رشته کشتی استان را به جایگاه ارزنده و درخشان گذشته باز گردانیم.

000

مدیرکل ورزش و‌جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: در دوره جدید  باید با استفاده از تجربیات گذشته باید تلاش کنیم این مشکل را با برنامه ریزی و تقویم بندی هیئت حل کنیم تا شاهد حضور نماینده های استان در اردوهای ملی رده های مختلف سنی باشیم.

علایی مقدم بیان کرد: رئیس هیئت کشتی استان نباید از هیئت های کشتی شهرستان ها غافل شود و از روسای هیئت های شهرستانی نیز انتظار داریم تقویم کاری داشته باشند و برنامه مسابقات و آماده سازی و اردوها را در آن ثبت کنند.

وی تصریح کرد: اگر مربی بدون برنامه روی تشک برود خیانت است لذا باید حتما بر روی عملکرد مربیان نظارت دقیق صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و‌جوانان استان قزوین گفت: مربیان امروز باید از دانش روز برخوردار باشند تا بتوانند نسل جدید کشتی را از میان جوانان کشف و معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت و سوابق درخشان قبلی انتطار ما از رشته کشتی بسیار زیاد است، تصریح کرد: خوشبختانه در استان در زمینه زیر ساختی در رشته کشتی وضعیت مناسبی داریم که باید از این ظرفیت ها به درستی در جهت تقویت و شکوفایی رشته کشتی استفاده شود.

علایی مقدم اظهار کرد: در حال حاضر استان در رشته کاراته در بازی های المپیک نماینده دارد اما جایگاه کشتی خالی است که این امر به دلیل برخی از مشکلات و همراه نبودن رخ داده است لذا در دوره جدید باید رئیس هیئت کشتی استان از تمام ظرفیت ها استفاده کند.

 وی با نام بردن از بزرگان کشتی استان از جمله یعقوبی،  مشهدی آقایی، لایق، لشگری و  دیگر بزرگان اظهار کرد: استان قزوین آماده قبول میزبانی برگزاری ارودهای کشتی تیم  ملی در رده های مختلف است.

 علایی مقدم در پایان یادآور شد: مطالبه گری و برنامه ریزی یکی از رویکرد های جدید هیئت کشتی استان باشد و در زمینه جذب اسپانسر نیز باید تلاش مضاعف شود.

0

در پایان این مراسم با برگزاری انتخابات و شمارش آرا محمود حیدری با کسب ۱۵ رای از ۱۵ عضو مجمع به عنوان رئیس هیئت کشتی استان انتخاب شد.

محمود حیدری از پیشکسوتان کشتی استان است که دو‌ دوره سابقه ریاست هیئت کشتی استان قزوین را بر عهده داشته است.

 

نظر شما