معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین:

کمک های مردمی در استان قزوین از ۱۲۲ میلیارد تومان فراتر رفت

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۱۲:۳۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۹۰۸۲۲
کمک های مردمی در استان قزوین از  ۱۲۲ میلیارد تومان فراتر رفت
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: با تحقق 153 درصدی درآمدها بیش از 122 میلیارد تومان کمک های نقدی مردم خیر در استان قزوین جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرزاد فرهادی معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در کمیته امداد برگزار شد اظهارداشت: فعالیت های بخش مشارکت در 4 سرفصل زکات، اکرام و محسنین، صدقات و سایر امور تعریف شده و با کمک خیرین و مشارکت های خیرخواهانه اقدامات خوبی برای رسیدگی به نیازمندان انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته با جمع آوری 122 میلیارد تومان درآمدهای نقدی و غیر نقدی بیش از 153 درصد درآمدها محقق شد.

فرهادی تصریح کرد: در بخش احسان و اکرام 28 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک حامیان جمع آوری شد و در بخش صدقات 8 میلیارد و 600 میلیون تومان و سایر طرح ها 56 میلیارد تومان در آمد جمع آوری شد.

6465656_819

تهیه 2 هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند

وی اظهارداشت: با توجه به تعطیلی مدارس و تحصیل غیر حضوری و ضرورت تامین ابزار هوشمند و تبلت برای دانش آموزان نیازمند با اختصاص بیش از یک میلیارد تومان توسط خیرین نسبت به تهیه 2 هزار عدد دستگاه تبلت اقدام شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: برای کمک به خیرین در تامین تبلت با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه زمینه خرید تبلت دانش آموزان نیازمند تسریع شد.

وی بیان کرد: طرح «ایران همدل» در سه مرحله در زمینه احسان حسینی در ماه رمضان به منظور اطعام نیازمندان اجرا شد و با راه اندازی 126  آشپزخانه فعال با کمک مردم برای طبخ غذای گرم اقدام شد و توانستیم بیش از 300 هزار پرس غذای گرم و سبد کالا به ارزش 22 میلیارد تومان تهیه و توزیع شد که شاهد افزایش پنجاه درصدی کمک ها بودیم.

فراهانی گفت: « ایران مهربان» از دیگر طرح هایی بود که در ماه مبارک رمضان اجرا شد و فضای معنوی خوبی را فراهم کرد و 2500 نفر به تعداد حامیان طرح اکرام و محسنین پیوستند که بسیج  همکاری خوبی داشت.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: یکی از کارهای مستمر در ایام عید سعید فطر، جمع آوری فطریه و کفاره است که امسال با همکاری دبیرخانه شورای زکات و موسسات خیریه نسبت به جمع آوری 10 میلیارد و 500 میلیون تومان فطریه و کفاره شهروندان اقدام شد.

1کمیته امداد

وی گفت: در سال گذشته میزان فطریه و کفاره جمع آوری شده حدود 7 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که امسال با رشد 38 درصدی روبرو شدیم که همه این وجوه میان نیازمندان توزیع شد.

جمع آوری یک میلیارد و 600 میلیون تومان صدقات نقدی

فراهانی اظهارداشت: در بخش صدقات نقدی علیرغم محدودیت های کرونایی، یک میلیارد و 600 میلیون تومان در دو ماهه امسال جمع آوری شد که 122 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین 126 هزار صندوق های کوچک صدقات میان خانواده ها توزیع شده است.

7950 یتیم در استان تحت حمایت قرار دارند

فراهانی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته تعداد ایتام و محسنین 5 هزار نفر بود که که متاسفانه با تشدید مشکلات اقتصادی و تنگناها این تعداد افزایش یافت و در حال حاضر تعداد افراد تحت پوشش طرح اکرام و محسنین در استان به 7 هزار و 950 نفر رسیده است که تحت حمایت  حامیان نیکوکار قرار دارند.

وی گفت: در استان قزوین 31 هزار و 200 حامی فعال داریم و در دو ماه امسال مبلغ 6 میلیارد تومان به حساب این افراد واریز شده است.

افزایش-12درصدی-کمک-به-ایتام-و-فرزندان-محسنین-قزوین

 راه اندازی 113 مرکز نیکوکاری

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: با راه اندازی 100 مرکز نیکوکاری در سال گذشته و 13 مرکز در سال جاری در محلات به صورت هیئت امنایی زمینه جلب مشارکت های بیشتر و خدمت رسانی بهتر مهیا شده است.

وی گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال تعداد مراکز نیکوکاری به 180 مرکز افزایش یابد و جمع آوری کمک ها و توزیع آن توسط مردم صورت می گیرد و کمیته امداد نظارت می کند و در حال حاضر پرونده های سالمندان هم به دست مراکز سپرده شده تا خدمت رسانی در مناطق شهری و روستایی تسریع شود.

فراهانی اضافه کرد: در حمایت از مددجویان و نیازمندان، سازمان‌های مختلفی شامل بهزیستی، سپاه، بسیج سازندگی، موسسات خیریه، هلال احمر همکاری می کنند و از سوی استانداری و شهرداری ها هم کمک های خوبی شده است.

7 هزار کارمند حامی طرح ایتام هستند

فراهانی یادآورشد: در طرح اکرام ایتام سال گذشته دبیرخانه ای در استانداری شکل گرفت و بیش از هفت هزار کارمند در استان حامی طرح ایتام شده اند و 31 هزار خانوار هم تحت حمایت قرار دارند.

وی گفت: در تفاهم نامه ای که با سپاه امضا شد به بیش از 2 هزار نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

فراهانی

پرداخت ماهانه 800 هزار تومان به ایتام

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته میانگین کمک های کمیته امداد به هر یتیم ماهانه مبلغ 800 هزار تومان بود که 1500 یتیم از این کمک ها برخوردار شدند.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر 50 نفر از ایرانیان خارج از کشور به عنوان حامی از ایتام استان حمایت می کنند.

فراهانی تصریح کرد: مستمری مددجویان یک نفره ماهانه 350 هزار تومان، دو نفره حدود 500 هزار تومان،خانوارهای سه نفره ماهانه 700 هزار تومان، خانوارهای 4 نفره تحت پوشش ماهی 900 هزار تومان و پنج نفر به بالا هر ماه یک میلیون و 100 هزار تومان است.

نظر شما