مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین:

۵ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان تحصیل می کنند

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۱۷:۵۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۰۹۱۷
۵ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان تحصیل می کنند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: در استان بیش از 5 هزار دانش آموز اتباع بیگانه تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور  بهمن عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، اصغری مدیر کل آموزش و پرورش ، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه استان و مدیران مدراس مرتبط با حوزه اتباع خارجی، وبینار تبیین دستورالعمل ابلاغی به منظور ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید برگزار شد.

بهمن عشایری مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در این وبینار با اشاره به قوانین رسمی و رویه های عملی جمهوری اسلامی ایران و دسترسی اتباع و مهاجرین خارجی به خدمات و حقوق شهروندی تنظیم شده گفت: آموزش کودکان اتباع و مهاجرین خارجی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اهمیت حقوق انسانی و حقوق بشر و نیز منافع ملی و ضرورت در نظم ساختاری جامعه در این شرایط دو چندان است و حاشیه ای شدن و جدایی گزینی در میان نسل های جدید آنها زیاد است و باید نسبت به پیامدهای آن حساس باشیم و امر آموزش و تعلیم و تربیت به عنوان یکی از ابزارهای اساسی و مهم جامعه پذیری نسل جدید خواهد بود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: کسب دارایی  های مادی و دلبستگی های غیر مادی از جمله ازدواج با شهروندان ایرانی از دلایل مقاومت اجتماعی و عدم تمایل به بازگشت اتباع خارجی است و با تشدید روند مهاجرت های غیر قانونی در سال های اخیر که فقط با هدف کسب در آمد انجام می گیرد.

اتباع

عشایری یادآورشد: در این گروه از افراد بر خلاف گروه های دیگر که سالیان سال است در کشور رسوب و ایستایی داشته اند تمایلی به ادغام و سازگاری با جامعه ایرانی دیده نمی شود و این مهم بر پیچیدگی های مسئله مهاجرت و مهاجرین در کشور می افزاید.

وی خاطرنشان کرد: فراز و فرودهای سیاست های ملی در کشور معمولا برخی محدودیت ها و ممنوعیت هایی را داشته که به مثابه ابزاری برای کاهش مهاجرت به ایران و یا ترغیب به بازگشت مهاجرین و پناهندگان به کشورمان اعمال شده که به طور کامل موفقیت آمیز بوده است.

عشایری گفت: این جهت گیری و سیاست ها در حوزه های آموزش با اهدافی که همان جذابیت های ایران است اعمال شده و پیامدهای قصد نشده ای همچون شکل گیری نسلی از مهاجرین تحصیل نکرده که تبعات نامطلوبی برای جامعه خواهد داشت شکل گرفت.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین اظهارداشت: سالانه 1950 میلیارد تومان برای تحصیل دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی هزینه می شود.

وی افزود: در مدارس استان قزوین بیش از 5000 دانش آموز تبعه خارجی تحصیل می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز