مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

تقویت نشاط جامعه در دوران کرونا برای کاهش آسیب ها یک ضرورت است

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۰۷:۴۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۱۲۳۳
تقویت نشاط جامعه در دوران کرونا برای کاهش آسیب ها یک ضرورت است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تقویت نشاط اجتماعی با کمک دستگاههای فرهنگی در دوران کرونا برای کاهش آسیب های ناشی از تغییر سبک زندگی در این ایام ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمیته تخصصی برنامه ریزی برای حفظ و ارتقای نشاط کودکان و نوجوانان در ایام کرونا با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد در استانداری برگزار شد.

مریم بیدخام در این نشست با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر سبک زندگی در حوزه‌های مختلف اظهارداشت: دستگاه‌های متولی در سیاست گذاری اجتماعی و فرهنگی باید تدابیری را متناسب با نیاز و انتظار جامعه اتخاذ کنند تا نشاط و امید در در درون خانواده و به ویژه کودکان و نوجوانان دچار اختلال نشود.

وی گفت: در سال گذشته با شیوع ویروس کرونا سبک زندگی افراد به ‌لحاظ امور مختلف از جمله نحوه گذران اوقات فراغت در درون خانواده تغییر و اختلال زیادیشد.

بیدخام تصریح کرد: قرنطینه مزیت هایی داشت و شاهد حضور بیشتر والدین بویژه پدران در جمع خانواده بودیم که تقویت کننده سرمایه اجتماعی درون‌خانوادگی، همفکری و مشارکت اعضای خانواده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین یادآورشد: این جمع ‌شدن اجباری اعضای خانواده در ابتدای امر شاید تازگی و جذابیت داشته باشد اما با طولانی شدن آن و با توجه به شرایط زندگی و کوچک بودن فضای خانه‌های آپارتمانی، گاهی باعث بروز مشکلاتی در روابط درون‌خانوادگی و کاهش تاب‌آوری افراد در برخی خانواده‌ها می‌شود.

بیدخام افزود: با تعطیلی مدارس و متوقف شدن برخی از رویدادهای اجتماعی، بسیاری از کودکان و نوجوانان نه تنها برخی از مهم‌ترین لحظات زندگی خود را از دست دادند، بلکه از فعالیت‌های روزمره‌ مثل گپ و گفت با دوستان و حضور در بین همسالانشان هم دور افتادند که آُسیب زاست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به برخی برنامه‌های مبتکرانه که در ایام کرونا انجام شد گفت: تهیه کلیپ‌های ۹۰ ثانیه‌ای، قصه گویی کودکان در فضای مجازی و ورزش در خانه از جمله طرحهای موفق در ایام کرونا بوده که نیاز به استمرار دارد.

img_3971

وی با تاکید بر ضرورت حمایت‌ اجتماعی از کودکان خیابانی و کار اظهارداشت: با هماهنگی انجام شده در استان قزوین، طرح تونل سبز به منظور شناسایی، غربالگری و توانمند سازی کودکان کار و خیابان استان انجام خواهد شد.

بیدخام از اجرای طرح حمایت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی از کودکان کار و خیابان در استان‌ قزوین هم خبر داد و افزود: در این طرح کودکان کار، خیابان و کودکان مناطق کمتر توسعه یافته با محور اداره بهزیستی شناسایی و غربالگری شده و با شناسایی استعدادهای آنها از طریق دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد مورد حمایت‌های لازم قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: بسیاری از کودکانی که بنا به شرایط خانوادگی مجبور به کار شده اند ممکن است استعداد خاصی داشته باشند که با شناسایی به موقع و آموزش آن‌ها می‌توان آینده روشنی را برای این افراد رقم زد.

بیدخام افزود: از دستگاه‌های اجرایی مرتبط از قبیل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان انتظار می‌رود در صورت ارجاع کودکان کار به آنها با حمایت و آموزشهای لازم به شکوفا شدن استعداد های این افراد کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز