سیاهکلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مردم به کسی رای دهند که با شرایط موجود بتواند مشکلات کشور را حل کند

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۰:۴۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۹۱۲۵۷
مردم به کسی رای دهند که با شرایط موجود بتواند مشکلات کشور را حل کند
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: مردم باید به رئیس جمهوری رای دهند که ضمن توانمندی، کارآمدی و داشتن برنامه بتواند با اتکا به امکانات داخلی و شرایط موجود برای حل مشکلات کشور عزم جدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات اظهارداشت: انتخابات مشارکت مردم در تعیین سرنوشت حوزه اجرایی کشور است و مردم با انتخاب رئیس جمهور در واقع تیم اجرایی کشور را برای 4 سال انتخاب می کنند و این کار بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: مردم می دانند که رئیس جمهور وظایف مهم و متعددی دارد که در اصل 113 قانون اساسی در این باره به صراحت بیان شده که پس از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می شود، بر عهده دارد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ریاست هیئت وزیران هم با رئیس جمهور است که پس از انتخاب تیم خود بر کار وزیران نظارت دارد و با اتّخاذ تدابیر لازم به هماهنگ شدن تصمیم های وزیران و هیئت دولت می پردازد و با همکاری وزیران، برنامه وخط مشی دولت را تعیین و قوانین را اجرا می کند.

وی اظهارداشت:  عالی ترین مقام رسمی نظام در خارج از کشور و روابط بین الملل، طبق اصل 125 قانون اساسی رئیس جمهور است که امضای تمام عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، موافقت نامه ها و قراردادهای دولت ایران با دیگر دولت ها پس از تصویب مجلس بر عهده رئیس جمهور یا نماینده قانونی وی نهاده شده همچنین، انتصاب سفیران ایران درخارج از کشور و دهها وظیفه دیگر با کسی است که مردم در روزهای آینده انتخاب می کنند تا سرنوشت اجرایی کشور را به وی بسپارند لذا باید همه در رای دادن دقت کنیم و فردی توانمند و کاردان را انتخاب کنیم تا آینده کشور تضمین شود.

انتخابلات 2

سیاهکلی گفت: وظیفه مهم دیگر رئیس جمهور داشتن مسئولیت مستقیم در سازمان مدیریّت و برنامه ریزی و تنظیم بودجه کشور، برنامه ریزی برای کسب درآمد، تولید اشتغال و تامین معیشت مردم است و باید آن را مورد توجه جدی قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در خصوص انتخاب اصلح اظهارداشت: مقام معظم رهبری در دیدار هفته گذشته با نمایندگان مجلس فرمودند: مردم دنبال نام و نشان ها و افراد سیاسی نیستند بلکه دنبال کسی می گردند که بتواند تولید، اشتغال و بیکاری را حل کند.

وی گفت: این رویکرد از این جهت مطرح شده که برخی نگاهشان به حل مشکلات به خارج از کشور است و نشان می  دهد توانایی حل چالش ها در داخل را ندارند لذا امروز باید دنبال فردی باشیم که تحت شرایط موجود با دشمنی ها و تحریم و بدخواهان زیادی که نظام دارد بتواند با درک مسائل کشور این مشکلات را حل کند.

سیاهکلی اضافه کرد: مردم باید فردی را انتخاب کنند که با درک و فهم بالا و اقتدار لازم بتواند با برنامه ریزی اصولی و منطقی و به دور از شعار ، عزم حل مشکلات را داشته باشد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مردم حتما می دانند سرنوشت کشور در انتخابات رقم می خورد و جمهوریت نظام با حضور انتخابات اثبات می شود و هنگامی که آآنها در صحنه هستند هم دشمنان حساب کار خودشان را می کنند و هم منتخبان زیربار مسئولیت می روند که به تعهد خود عمل کنند.

سیاهکلی در خصوص مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری هم اظهارداشت: برخی از صحبت ها که گفتگو محور است مورد توجه قرار گرفته و فرصتی هست تا افراد برنامه های خود را  ارائه کنند، هر چند از برخی نامزدها برنامه ای ندیدیم اما برخی برنامه های خوبی دارند و در مجموع مردم می توانند از برنامه های رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی نامزدها به برنامه محور بودن آنها پی برده و به کسی که توانمندی لازم را دارد رای دهند.

انتخابات رقابتی است

وی در خصوص رقابتی بودن فضای انتخابات هم یادآورشد: معمولا در انتخابات رقابت حرف اول را می زند در شرایط فعلی شاید برخی تصور کنند صحنه رقابتی نیست اما به نظرم این موضوع یک القا بیشتر نیست و کسانی که نامزد شده اند با جدیت وارد میدان شده و برای خارج کردن رقیب خود از میدان تلاش می کنند، هر چند برخی از حربه تهمت و تخریب هم استفاده کردند که شایسته نبود اما در مجموع انتخابات این دوره را رقابتی می دانم.

در شوراها به افراد غیر سیاسی نیازمندیم

سیاهکلی در پاسخ به سوالی در خصوص معیار انتخاب اعضای شوراهای شهری هم گفت: توصیه می کنم مردم از انتخاب افراد سیاسی در شورا بپرهیزند زیرا شورا محل سیاسی کاری و امور سیاسی نیست بلکه محلی برای مانور مدیریت شهری و خدمت به مردم است.

وی گفت: وقتی افراد سیاسی وارد شورا می شوند دنبال فعالیت سیاسی می روند و معمولا با درگیری های سیاسی و جناحی روبرو می شوند و از خدماتی که باید در شهرها به مردم ارائه کنند باز می مانند و رضایت مردم جلب نمی شود.

سیاهکلی بیان کرد: باید کسانی که وارد شوراها می شوند حتما تجربه و تخصص لازم را داشته باشند تا بتوانند برای شهر و توسعه آن برنامه ریزی کنند تا زندگی خوبی برای مردم و ساکنان شهری مهیا شود.

وی گفت: انتظار نداریم یک عضو شورا همه تخصص های لازم را داشته باشد بلکه اگر یک یا چند تخصص در مدیریت شهری و تجربه کاری لازم را داشته باشد می توان امیدوار بود وضعیت شهرها سامان بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: امیدواریم با انتخاب درست مردم و حضور افرادی با تجربه و متخصص در شوراهای شهری شاهد اتفاقات خوبی در قزوین و سایر شهرهای استان باشیم.

سیاهکلی ضمن دعوت از مردم استان برای شرکت در انتخابات اظهار امیدواری کرد با مشارکت بالای مردم در صحنه انتخابات بار دیگر برگ زرینی از مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور ثبت و ضبط شود.

 

نظر شما