با حضور استاندار و شهردار قزوین:

پل‌های طبیعت و سلامت قزوین به بهره برداری رسیدند

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۳:۵۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۹۱۵۸۲
پل‌های طبیعت و سلامت قزوین به بهره برداری رسیدند
همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و هفته کرامت، پل سلامت و پل طبیعت قزوین با هدف افزایش زیر ساخت های گردشگری و پیاده روی ایمن با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و هفته کرامت، پل سلامت با هدف اتصال مسیر شرق به غرب جاده سلامت و پل طبیعت قزوین با هدف افزایش زیرساخت های گردشگری و پیاده روی ایمن با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

سیاوش طاهرخانی‌ شهردار قزوین روز شنبه در آیین افتتاح پل های طبیعت و سلامت که با حضور استاندار، معاونان استاندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین و مدیران شهری برگزار شد؛ از اجرای این پروژه ها در راستای توجه به مطالبات شهروندان و گردشگران به منظور ایجاد مسیر پیاده روی امن در پهنه بوستان ملی باراجین خبر دارد.

وی با اشاره به مشخصات فیزیکی پروژه پل طبیعت گفت: سیستم سازه پل، در واقع یک پل معلق با دو پایلون (پایه اصلی) و چهار رشته کابل اصلی است که در هر طرف به لنگرهای بتنی متصل شده اند. 

photo_2021-06-12_14-53-29

طاهرخانی تصریح کرد: عرشه اصلی پل به طول ۱۰۰ متر با ۶۲ رشته کابل آویز به کابل‌های اصلی متصل است و حرکت جانبی پل با اتصال عرشه توسط کابل‌های بادبندی به چهار وزنه مدفون کنترل می شود و عرشه اصلی با رمپ فلزی به طول ۷۰ متر به محوطه غربی و جاده سلامت متصل شده و طول عرشه در مجموع به ۱۷۰ متر می رسد.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه «عرض عرشه به طول ۲۲۰ سانتی متر برای عبور عابر پیاده طراحی شده است افزود: تمامی قطعات پل منحصر به فرد بوده و به صورت ویژه ای طراحی شده و در طراحی و اجرای پل کابلی از تخصص صنعتکاران ماهر و مطرح کشوری بهره گرفته شده است.

شهردار قزوین یادآورشد: زیست پذیری شهر مفهومی چند وجهی است که با مفاهیم دیگری از جمله کیفیت زندگی، زیرساختهای انسان محور، سلامت اجتماعی و حتی اقتصاد شهری پیوند دارد و یکی از شاخصه های مهمی که در این پروژه مد نظر قرار گرفته ارتباط میان زیست پذیری و اقتصاد شهری است.

وی بیان کرد: همچنین گردشگری به عنوان رکن مهم شهر پایدار و اقتصاد سبز نیازمند زیرساخت هایی است که باید دارای جذابیت کافی و عملکرد مناسب باشد.و هر یک از این زیرساختها در ارتباط با زیرساختهای دیگر تکمیل کننده یک مجموعه کامل از فضاها و خدماتی است که برای گردشگر معنادار و جاذب خواهد بود.

33

طاهرخانی با بیان اینکه مطالعات اولیه مکان یابی پروژه با هدف استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود بوستان ملی باراجین و به ویژه دهکده طبیعت و نیز جاده سلامت انجام شده است، تصریح کرد: با احداث این پل شاهد افزایش قابل توجهی پیاده‌روی ایمن و جذاب در فضای سالم و عاری از انواع آلودگی اعم آلودگی هوا و آلودگی صوتی و در پهنه ای چشم نواز و فرح بخش خواهیم بود.

شهردار قزوین پروژه پل طبیعت راپروژه فرا استانی معرفی کرد و گفت: سیستم سازه ای پل معلق کابلی یکی از نمونه های منحصر به فرد در سطح ایران است که توسط معاونت عمرانی شهرداری قزوین و در مدت ۸ ماه و با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد ریال اجرا شده است. 

طاهرخانی در خصوص پل سلامت اظهارداشت: پل سلامت یکی از پروژه های شاخص و از اولویت های مجموعه مدیریت شهری قزوین بود که عملیات اجرایی پروژه از مرداد ماه سال ۹۷ با هدف اتصال مسیر شرق به غرب جاده سلامت واقع در بلوار نخبگان آغاز شد.

به گفته شهردار قزوین پل سلامت پل ۵ پایه است که امکان تردد پیاده و دوچرخه سواران را فراهم می کند و این پل بتنی دارای دو رمپ غیرمتقارن است که ارتفاع عرشه تا سطح زمین ۵/۲۰ متر، طول بزرگترین دهانه عرشه۲۰ متر، عرض آن تقریبا ۶ متر، طول عرشه ۱۱۲متر، طول رمپ شرقی۶۷ متر و رمپ غربی ۱۰۱متر است.

وی با تاکید بر اینکه ۴۵ میلیارد ریال اعتبار به پروژه پل سلامت اختصاص داده شده است گفت: عملیات اجرایی این پروژه به دلیل برخی مشکلات و نقایص در برخی مقاطع متوقف شده بود که این موضوع باعث تاخیر در افتتاح پروژه شدکه خوشبختانه امروز به بهره برداری رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز