وزیر اسبق امور خارجه:

انتخابات فرصتی برای تغییر ریل مدیریت کشور است

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۲۰:۴۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۲۷۷۶
انتخابات فرصتی برای تغییر ریل مدیریت کشور است
وزیر اسبق امور خارجه گفت: کشور به گردش نخبگان در مدیریت ها نیازمند است و انتخابات فرصتی برای تغییر ریل مدیریت در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش بزرگ حامیان آیت الله رئیسی درقزوین با حضور منوچهر متکی  وزیر اسبق امورخارجه عصر روز دوشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی، در مسجد امام حسن عسگری(ع) شهرک کوثر قزوین برگزار شد.

منوچهر متکی در این مراسم که از سوی شورای ائتلاف و شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: قزوین سنگر مستحکم انقلاب و دفاع مقدس بوده و مردم قزوین با تقدیم شهیدان والامقامی چون بابایی، رجایی و لشکری ها دین خود را به نظام ادا کرده اند.

وی افزود: مردم قزوین در یک نگاه و حرکت جدید با نظاره شرایط کشور به یک قضاوت نشسته اند و در بهار سیاسی یعنی انتخابات مصمم هستند تا حماسه ای جدید خلق کنند.

نشست انتخاباتی

انتخابات فرصتی برای تغییر ریل گذاری کشور است

متکی تصریح کرد: انتخابات میراث امام برای مردم است که حقشان را در تعیین سرنوشت بازستاند و اعطا کرد و فرصتی برای تغییر ریل مدیریت کشور و مجالی برای انتخاب درست است. 

وی بیان کرد: انتخابات نشان می دهد در کشور یک دموکراسی در تراز عالی داریم که مردم از رئیس جمهور، نماینده مجلس تا شوراها را انتخاب می کنند که این فرصات باید مغتنم شمرده شود.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اضافه کرد: در زمان گذشته اگر شاه کسی را تایید می کرد نامش از صندوق بیرون می آمد اما امروز بر خلاف آنچه دشمنان می گویند مردم خود ناظر هستند و می بینند مثلا وقتی در سال ۸۴ همه فکر می کردند یک کسی دیگر رئیس جمهور می شود اما مردم کسی دیگر را برگزیدند.

وی اضافه کرد: در ۴۰ سال گذشته این تغییرات در انتخابات ما نشان می دهد می خواهیم از حق خوداستفاده کنیم اما برخی می خواهند آن را ضایع کنند.

متکی با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات گفت: برخی علما حضور نیافتن مردم در انتخابات را تا گناه کبیره مطرح کرده اند و این اصرار برای این است که علیرغم همه اشکالاتی که داریم نگذاریم حقمان را بگیرند و شما هر کس را خودتان انتخاب کردید و به اصلح بودن آن رسیدید به همان رای دهید و اگر به انتخاب نرسیدید از دیگران بپرسید.

image_2021_6_14-21_37_12_125_VNL

وی در ادامه اظهارداشت: امام راحل سیمای زمامداران اسلامی را ترسیم کرد که حکمرانی چگونه باشد و چون همواره از مردمش گفت باورش کردند و وقتی زندگی شهید رجایی را دیدند وی را مصداق کلام امام دانستند و آن را باور کردند.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان تصریح کرد: شهید رجایی صادق بود و مردم ایشان را دوستش داشتند و باورش کردند و به همین دلیل جاودانه شد و در مقابل این شهید مسئولانی هم هستند که بی دغدغه بودند و برنامه های آنها به جای آنکه فقرزدا باشد متاسفانه ایجاد فقر کرد و مشکلات را بیشتر کرده است.

کشور به گردش نخبگان در مدیریت نیازمند است

متکی اضافه کرد: یک گروه 200 تا 300 نفره در کشور هنوز به گردش نخبگان باور ندارند و هنوز هم مقاومت می کنند تا تغییری صورت نگیرد لذا حرام خواری و رشوه و اختلاس رایج شد و مردم احساس کردند حکمرانی با آنچه امامشان گفت فاصله گرفته است.

وی اظهارداشت: مردم در دوم اسفند سال ۹۸ یک تلنگری به مسئولان زدند و دشمنان وسوسه شدند که فکر کردند شاید امروز هم بتوانند شور انتخابات را کم کنند اما هوشیاری مردم این تصور را باطل خواهد کرد.

متکی گفت: ما هم ناراحتیم که حکمرانی بر اساس آنچه امام گفت نیست، وقتی دختر و پسر برخی مقامات دست در حوزه های فساد انداخته اند و حرام خوری می کنند نمی توانیم قضاوت درستی از شرایط داشته باشیم و حتما باید اوضاع تغییر کند.

وی اضافه کرد: شرایط کشور امروز ایجاب می کند که دنبال یک مدیریت انقلابی و مبتتی بر تفکر امام با روحیه جهادی باشیم تا شهدایی چون حسن تهرانی مقدم که ظرفیت دفاعی کشور را بالا بردند و دشمنان جرات جسارت و تعرض به کشور را نداشت مسئولیت بگیرند.

وزیر اسبق امور خارجه یادآورشد: ما باید دنبال مدیریتی باشیم که با رویکرد خود می تواند ۵ کشتی پر از بنزین را از مقابل ناو آمریکایی عبور داده و به ونزوئلا بفروشد و طلا بگیرد نه یک مدیریت که نمی تواند گوشت مرغ را بخوبی توزیع کند.

متکی 3

متکی گفت: در شاخص های اقتصادی و سیاست خارجی هم اشکالات زیادی داریم که قابل دفاع نیست زیرا مذاکره ابزار دیپلماسی است اما نباید حق انتخاب را به آمریکا بدهیم که آنها شرط بگذارند بلکه دیپلماسی موفق جهت گیری هایی است که شما باید در آن منافع را تشخیص دهید.

وی اظهار داشت: هزینه سازش از مبارزه بیشتر است و ما باید مذاکره با دیپلماسی و حفط منافع مردم و کشور را بلد باشیم البته باید اذعان کرد که ما با کسی جنگ نداریم اما مذاکره را با عزت دنبال می کنیم.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان بیان کرد: زیباترین تحفه امام راحل برای ملت ما استقلال است که برای خودمان تصمیم بگیریم و بدون تردید در سیاست خارجی دنبال تعامل با دنیا هستیم تا از موضع برابر و بر اساس منافع کشور مذاکره کنیم.

وی اضافه کرد: انتخابات یعنی تغییر ریل گذاری برای حرکت قطار کشور در مسیر درست و این مهم تنها با خواست مردم محقق می شود.

متکی گفت: امیدواریم مردم با مشارکت گسترده خود همت کنند تا دولتی پاک دست، سخت کوش، عدالت محور با مدیریت انقلابی و جهادی سرکار آمده و مشکلات کشور حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز