در راستای توانمندسازی امدادی:

تفاهم نامه همکاری بسیج سازندگی و هلال احمر قزوین امضا شد

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۲۱:۲۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۹۲۷۸۵
تفاهم نامه همکاری بسیج سازندگی و هلال احمر قزوین امضا شد
در راستای توانمند سازی تیم های امداد و نجات، سازمان بسیج سازندگی استان قزوین و جمعیت هلال احمر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج سازندگی استان قزوین و جمعیت هلال احمر به منظور گسترش مشارکت، همفکری و همکاری در زمینه های مختلف و توسعه اهداف بشردوستانه و سازماندهی تیم های عملیاتی با حضور حسن آصفی مدیرعامل و ابراهیمی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و سرهنگ حسینیانی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین روز دوشنبه در هلال احمر استان امضا شد.

حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در اجلسه امضای تفاهم نامه اظهارداشت: جمعیت هلال احمر مطابق با بند «ب» ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور، پیشگام در آموزش همگانی در زمینه آمادگی در برابر حوادث و بلایاست و در این راستا این تفاهم نامه با توجه به اینکه آموزش های همگانی و ترویج فرهنگ خود امدادی گاهی مهم در جهت ارتقای سطح آمادگی خانواده ها در برابر مخاطرات و شکل گیری جامعه آماده محسوب می شود به امضای طرفین رسید.

وی ارتقای سطح تاب آوری و آمادگی جامعه و افزایش توان پاسخگویی مؤثر و سریع در برابر حوادث و سوانح را یکی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: توانمند سازی نیروهای بسیج به منظور توسعه آموزش های همگانی و توانمند سازی تیم های جهادی به منظور استفاده در عملیات امداد و نجات از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

هلال 2

آصفی تصریح کرد: هم افزایی در جمع آوری کمکهای مردمی در هنگام حوادث و سوانح و بهره مندی از توان و ظرفیت افراد آموزش دیده بسیج و هلال احمر جهت حضور در عملیات و خدمت رسانی به مناطق محروم و آسیب پذیر کشور و طرح های عام المنفعه از دیگر بندهای این تفاهم ‌نامه است.

وی عنوان کرد: این تفاهم نامه در راستای توسعه اهداف بشر دوستانه و همکاری و فعالیت های مرتبط با مدیریت مشارکت های مردمی در ارائه خدمات عام المنفعه در مدیریت بحران و استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بین سازمان بسیج سازندگی و جمعیت هلال احمر استان منعقد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارداشت: این تفاهم نامه برای مدت سه سال برای آموزش 248 گروه جهادی بین دو دستگاه منعقد شد و امیدواریم با توجه به هم افزایی و توانایی ها، امکانات و ظرفیت های خوبی که بین دو دستگاه وجود دارد شاهد امداد رسانی سریع در زمان بحران با سرعت، دقت بیشتر و کیفیت بالاتری باشیم.

نظر شما