مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

شنا در کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی استان قزوین ممنوع است

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۲۳:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۳۳۶۱
شنا در کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی استان قزوین ممنوع است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: کانال های آبیاری، تأسیسات آبی و دریاچه سدهای زیاران و نهب محل مناسبی برای شنا نیستند و در صورت استفاده از این اماکن جهت شنا و تفریح احتمال وقوع حوادث تلخ و ناگوار حتمی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یدالله ملکی در این باره اظهارداشت: با توجه اشاره به شروع فصل گرما و بسته بودن استخرها و مکانهای تفریحی در سال جاری به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کنار افزایش دما و شروع زود هنگام فصل گرما سبب شده تا استفاده از کانالهای آبیاری به عنوان مکانی جهت تفریح و شنا در بین جوانان و نوجوانان رواج بیشتری پیدا کند که این موضوع می‌تواند بسیار خطر ناک بوده و حوادث جانی به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین درخصوص ویژگی‌ها و مشخصات کانال های آبیاری دشت قزوین بیان کرد: این تاسیسات به دلیل شیب ذوزنقه ای که دارند نه تنها مکان مناسبی برای شنا نیستند بلکه به دلیل ابعاد و شکل کانال و همچنین دبی بالای جریان آب در آنها، بسیار خطرناک بوده و علیرغم ظاهر آرام آب، همه ساله به دلیل بی‌توجهی چندین قربانی می‌گیرد.

ملکی 3

ملکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن سازی کانال های آبیاری تصریح کرد: نصب گاردریل و تابلوهای هشداردهنده فلزی و بتنی در مکان های حادثه خیز، برقراری گروههای گشت، صدور هشدار در رسانه های مکتوب و مجازی و تهیه تیزر، زیرنویس و انیمیشن با هدف آشنایی عموم مردم با خطرات ناشی از ورود به کانال های آبیاری از جمله اقدامات این شرکت در راستای ایمن سازی کانال ها و کاهش حوادث است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین افزود: با اطلاع رسانی های صورت گرفته در این خصوص از تمامی مسافران و شهروندان محترم درخواست می کنیم به اطلاعیه ها و هشدارهای صادر شده از سوی شرکت آب منطقه ای قزوین مبنی بر خودداری از شنا در تاسیسات آبی، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری توجه ویژه کنند زیرا نزدیک شدن و ورود به این تاسیسات می‌تواند سبب وقوع حوادث تلخ و ناگوار شود.

استان قزوین دارای ۲ سد در حال بهره‌برداری و ۱۲۰۰ کیلومتر کانال آبیاری است که همه ساله به دلیل بی توجهی و نادیده گرفتن اقدامات هشداردهنده عده ای از افراد به دلیل شنا در این کانالها جان خود را از دست می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز