نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی:

سود ۲۰ درصدی تسهیلات در بخش تولید موجب ورشکستگی تولید کننده می شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۳:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۳۳۷۱
سود ۲۰ درصدی تسهیلات در بخش تولید موجب ورشکستگی تولید کننده می شود
نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت تسهیلات با سود 20 درصدی منطقی نیست و تولیدکننده را به ورشکستگی و چالش می کشاند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست هم اندیشی بررسی چالش های تولیدکنندگان و بانوان کارآفرین استان با نظام بانکی عصر سه شنبه با حضور محمد قاسمی دادستان، لطف الله سیاهکلی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی مشکل دار در دادسرای قزوین برگزار شد.

رجب رحمانی پس از شنیدن گلایه های تولیدکنندگان و اعلام ورشکستگی برخی از آنها اظهارداشت: فریاد توام با درد و رنج شما دل هر انسانی را به درد می آورد و متاسفیم که امروز به جایی رسیده ایم که تولیدکننده از حضور در بخش تولید و سرمایه گذاری پشیمان شده است.

وی افزود: مشکلات تولیدکنندگان مربوط به یک استان و یا مدیران محلی نیست بلکه باید نظام بانکی و برخی روشهای غلط از ریشه و بن در کشور اصلاح شود تا شاهد تغییر اساسی باشیم.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون تردید فریاد افراد زمانی بلند می شود که مورد ظلم و ستم قرار گیرند و من امروز نگران شدم که تولیدکننده ما به شرایطی رسیده که سرمایه های خود را در مسیر تولید از دست داده است.

وی تصریح کرد: سود 15 تا 20 درصدی تسهیلات در بخش تولید اصلا توجیه ندارد و قرار نیست به میزان سود سپرده گذار از تولیدکننده هم بهره گرفت.

44

رحمانی اظهارداشت: راه نجات کشور تقویت بخش خصوصی است و ما باید با اصلاح روش های غلط گذشته از تولیدکنندگان واقعی حمایت جدی کنیم تا کارها سامان یابد.

وی بیان کرد: بیش از 30 هزار میلیارد تومان برای تولید و 7 هزار میلیارد تومان برای صنایع اختصاص یافته که بتواند مشکلات را حل کند اما به نظر می رسد قانون تجارت هم باید اصلاح شود زیرا قوانین متعدد مانع تولید است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: 13 منطقه ویژه اقتصادی در کشور مجوز فعالیت گرفت که یک‌ منطقه هم برای تاکستان مصوب شده که امیدواریم به اقتصاد استان کمک کند.

رحمانی افزود: تمام قد در کنار شما تولید کنندگان هستیم و آماده ایم مشکلات شما را در مجلس پیگیری و حل کنیم.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دولت نباید بنگاه داری و بانک هم نباید دلالی کند بلکه باید تصمیم گیری و ریل گذاری کند و کارها توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی از تولیدکنندگان خواست برای رفع موانع تولید پیشنهاد و راهکارهای مشخص خود را به نمایندگان ارائه دهید تا پیگیری و در کمیسیون صنایع و بودجه مجلس مطرح شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز