رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۲۰ تیر ماه در قزوین آغاز می شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۶:۲۶:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۹۰۰۳
چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۲۰ تیر ماه در قزوین آغاز می شود
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 20 تیر ماه در استان قزوین آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی عظیمی در این باره اظهارداشت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 20 تیر ماه جاری در قزوین در سه منطقه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در منطقه یک شامل شهرستان های قزوین و آبیک، مسابقات به میزانی قزوین و در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد که برادران 20 تیر ماه و خواهران 21 تیر ماه باهم رقابت می کنند.

 وی افزود: در منطقه 2 که شامل شهرستان البرز می شود، برادران 25 تیر ماه و خواهران 26 تیر ماه در آستان مقدس امامزاده احمد (ع) حصار خروان رقابت می کنند.

عظیمی بیان کرد: همچنین در منطقه سه که شامل شهرستان های تاکستان، بوئین زهرا و آوج می شود مسابقات 24 تیر ماه در شهرستان بوئین زهرا برگزار خواهد شد که برادران در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد و خواهران در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بوئین زهرا مسابقه می دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف استان قزوین یادآورشد:  در این دوره از مسابقات خواهران در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل،حفظ قرآن کریم (پنج جزء)، حفظ قرآن کریم (10 جزء)، حفظ قرآن کریم (20 جزء)، حفظ قرآن کریم (30 جزء) و تفسیر عمومی قرآن کریم با هم رقابت می کنند.

 عظیمی اظهارداشت: در مرحله شهرستانی و بخش برادران این مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن کریم (پنج جزء)، حفظ قرآن کریم (10 جزء)، حفظ قرآن کریم (20 جزء)، حفظ قرآن کریم (30 جزء)، تفسیر عمومی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان با هم رقابت دارند.

وی گفت: در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران کریم تعداد 347 نفر از قزوین، 163 نفر از البرز، 67 نفر از بوئین زهرا و 51 نفر از شهرستان تاکستان شرکت دارند.

عظیمی یادآور شد: در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قزوین تعداد 628 نفرشرکت دارند و رقابتها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

نظر شما