استاندار قزوین:

قاچاق کالا مهمترین مانع رونق تولید است

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۸:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۹۰۴۱
قاچاق کالا مهمترین مانع رونق تولید است
استاندار قزوین گفت: قاچاق کالا تخریب کننده اقتصاد کشور و مهمترین مانع رونق تولید است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد هماهنگی مقابله با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که روز یکشنبه در استاناری برگزار شد اظهارداشت: پدیده قاچاق بزرگترین آسیب را به تولید داخلی می زند و مخرب اقتصاد است.

وی بیان کرد: قاچاق کالا می تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد و به بیکاری بیشتر منجر شود و ضمن تشدید آسیب های اجتماعی ما را با بحران های دیگری مواجه کند.

استاندار قزوین یادآورشد: قاچاق کالا از موانع مهم رونق و جهش تولید داخلی است اما چون ابعاد مخرب آن برای جامعه بازگونشده برخی از مردم هنوز نمی دانند با خرید کالاهای قاچاق چقدر به اقتصاد و اشتغال کشور آسیب می زنند.

جمالی پور افزود: بازگو کردن آثار مخرب قاچاق بر اقتصاد با کمک رسانه ها می تواند مردم را در همراهی با مسئوولان در مبارزه با این پدیده تشویق کند.

استاندار قزوین گفت: همه ما وظیفه داریم در برخورد با پدیده قاچاق کالا خارج از وظایف اداری و دستورالعمل ها برخورد کنیم و در این زمینه عزم جدی داشته باشیم.

استاندار

وی بیان کرد: اگر نسبت به قاچاق کالا بی تفاوت باشیم هم معیشت و اشتغال آسیب دیده و هم با چالش های جدی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

هم مواجه خواهیم شد.

جمالی پور اضافه کرد: برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا باید دستگاههای مختلفی از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، رسانه ها و صدا و سیما همکاری کنند و در این راستا تعامل منطقی و هم افزایی امور می تواند دستاوردها را بیشتر کند.

وی گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم مقابله با قاچاق کالا و ارز قرار دارد ولی دستگاه های فرهنگی هم باید در مقابله با این پدیده مشارکت بیشتری داشته باشند.

استاندار قزوین اظهارامیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در مقابله با قاچاق کالا و ارز در این زمینه به اهداف تعیین شده دست یابیم.

نظر شما
پرونده ویژه