دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

۹۰ درصد کشفیات ماده مخدر تریاک در جهان توسط پلیس ایران صورت می گیرد

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۲:۲۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۹۸۳۳
۹۰ درصد کشفیات ماده مخدر تریاک در جهان توسط پلیس ایران صورت می گیرد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: با کشف 90 درصد تریاک، 70 درصد مرفین، 20 درصد هروئین و 5 درصد حشیش جهان توسط ایران، عزم جمهوری اسلامی در مقابله با پدیده خانمانسوز اعتیاد اثبات شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تقدیر از فعالان این عرصه روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

علی رحمانی دبیر شورا در این مراسم گفت: آمریکا علیرغم کنوانسیونهای بین المللی در مبارزه کوتاهی می کنند و تنها جمهوری اسلامی بعنوان پرچمدار مبارزه بیش از ۴ هزار شهید تقدیم کرده است.

وی بیان کرد: کشور افعانستان در شرق ایران بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است و تکنولوژی لازم را دارد و با مواد مخدر صنعتی به جان  انسانها افتاده اند.

۹۰ درصد کشفیات تریاک توسط جمهوری اسلامی است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: ۷۰ درصد کشف مرفین، ۲۰ درصد کشفیات هروئین و  ۵ درصد کشفیات حشیش توسط ایران انجام می شود و این آمار بیانگر عزم جدی مسئولان کشور در مقابله با این پدیده است.

image_2021_6_29-13_23_46_304_HXj

رحمانی اضافه کرد: با تقدیم 4 هزار شهید در سراسر کشور و 13 شهید والامقام استان قزوین در راه مبارزه با مواد مخدر، عزم جدی کشورمان در مقابله با این پدیده خانمانسوز دیده می شود. 

وی اضافه کرد: بیشتر کشفیات در شرق کشور صورت می گیرد و جان برکفان ناجا اجازه نمی دهند این مواد به سایر نقاط جابجا شود  و در واقع هم برای جوانان خودمان و هم جوانان اروپا تلاش می کنیم تا آلوده نشوند و در این راه هزینه می دهیم.

رحمانی گفت: در استانها هم بایستی با تلاش در مبارزه جدی تر اقدام کنیم و آسیب های این بخش را کاهش دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین یادآورشد: با اجرای طرح یاریگران زندگی از ۱۵۰ دانش آموز تجلیل شد و سمن ها نیز در این عرصه حرکت خوبی داشتند و ۱۳ سمن فعال شناسایی شده اند و در این راستاذ از 500 نفر تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: استان قزوین مقام چهارم در مبارزه با مواد مخدر پس از کرمان، اصفهان و شیراز را کسب کرد و همکاران ما مورد تشویق قرار گرفته اند و این عزم جدی همچنان تداوم خواهد داشت.

رحمانی اظهارداشت: در اجرای ماده ۱۶ با سردار مومنی دیداری داشتیم و برای راه اندازی این مرکز در استان قول مساعد دادند که با کمک سپاه استان این کمپ راه اندازی می شود.

وی گفت: شورای هماهنگی مبارزه فاقد ساختمان است و با پیگیری مستمر قطعه زمینی به مساحت ۴۲۱ متر تهیه شده و با تامین اعتبار لازم ساخت آن را آغاز می کنیم.

image_2021_6_29-13_23_52_78_i6u

رحمانی افزود: در طرح باریگران آموزش ضمن خدمت فرهنگیان برای ۱۶ هزار نفر اقدام خواهیم کرد و نمایشگاه دایمی پیشگیری از اعتیاد نیز برپا خواهد شد و در خصوص کشت خشخاش نگرانی داشتیم که قرار شد با کمک جهاد کشاورزی اقدام شود.

در این مراسم از ۱۵۰ نفر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد.

نظر شما