رپیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۸۷هزار تن گندم کشاورزان استان قزوین خریداری شده است/ پرداخت ۱۴۲ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۲۳:۳۷:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۰۰۶۹
۸۷هزار تن گندم کشاورزان استان قزوین خریداری شده است/ پرداخت ۱۴۲ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از مجموع 125 هزار تن محصول گندم تولید شده در استان تاکنون 87 هزار تن آن خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه فوق العاده بررسی وضعیت خرید گندم از کشاورزان به ریاست عیسی قبادی معاون استاندار عصر سه شنبه در سالن کنفرانس استانداری قزوین برگزار شد.

فاطمه خمسه در این جلسه اظهارداشت: امسال برآورد تولید گندم حدود ۳۵۰ هزار تن بود که خرید ۲۲۷ هزار تن در برنامه گنجانده شده است.

وی افزود: با ثبت ۱۹۵ میلیمتر بارندگی شاهد کاهش ۳۴ درصدی در بلند مدت و ۵۱ درصد نسبت به سال قبل هستیم و در حال حاضر استان قزوین در ردیف مناطق خشکسالی متوسط و شدید است و صندوق بیمه کشاورزی از ۴۶ منطقه همگن تعداد ۲۰ منطقه بالای ۷۰ درصد و ۲۶ منطقه زیر ۷۹۰ درصد خسارت داشته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: بیش از ۱۱۱ هزار هکتار مزارع آبی و ۴۸ هزار هکتار مزارع دیم داریم که در مجموع تاکنون ۴۳ درصد محصول برداشت شده است.

image_2021_6_30-0_13_16_418_Gdc

خمسه یادآورشد: از مجموع ۱۲۵ هزار تن تولید محصول دراستان قزوین تاکنون حدود ۸۷ هزار تن خریداری شده است.

وی گفت: در استان ۲۳ مرکز خرید گندم \یش بینی شده که تاکنون ۱۴ مرکز فعال شده و از مجموع ۴۳۱ میلیارد تومان مطالبات گندم کاران تاکنون ۱۴۲ میلیارد تومان معادل ۳۳ درصد آن \رداخت شده است.

رپیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اخباری مبنی بر خروج گندم از استان دریافت شده که از نیروی انتظامی انتظار داریم نسبت به کنترل دقیق تر مبادی اعام شده \یگیری لازم را انجام دهند.

در ادامه محسن احمدپور فرماندار آبیک اظهارداشت: در خرید گندم باید بستر لازم مهیا شود اما همچنیان در گشت های نیروی انتظامی کمبود داریم و در شهرستانها مشکلات زیاد است و امسال پیش بینی جهاد کشاورزی در برداشت گندم محقق نشد و درابیک کشت دیم مقرون به صرفه نبود.

وی بیان کرد: وقتی سوخت به کشاورزان داده نمی شود و در توزیع نهاده ها مشکل داریم حتما با چالش مواجه می شویم و در این وضعیت باید نحوه خرید محصولات هماهنگ باشد و نباید فقط زمان برداشت گندم به فکر چاره باشیم.

image_2021_6_29-17_12_1_996_TR4

محمد نصیری فرماندار شهرستان البرز هم گفت: سهمیه برداشت گندکم در این شهرستان نزدیک به محقق شدن است و سهمیه خود را خرید می کنیم.

وی گفت: به دلیل اهمیت موضوع برداشت و خرید گندم در شهرستان البرز سازمان جهاد را درگیر انتخابات نکردیم و فقط درخواست کردیم موضوع خرید را مدیریت کنند و مشکلی نداریم.

معاون فرماندار آوج هم گفت: درشهرستان آوج سطح زیر کشت ۲۸۱۵  هکتارگندم آبی و حدود ۴۶ هزار و 500 هکتار گندم دیم داریم که خرید گندم اخیرا آغاز شده است و با مشخص شدن مبادی ورودی و خروجی ۳ مرکز را آماده خرید کرده ایم و سه مرکز کمکی هم وارد مدار شده است. 

جعفرزاده معاون فرماندار تاکستان از کاهش شدید تولید و خرید گندم در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: سیاسی کاری و تغییر مدیریت جهاد تاکستان بدون اطلاع فرمانداری موجب شده توان لازم در مدیریت منطقه نباشد و امروز فقط 2 هزار تن محصول خریداری شده و مابقی معلوم نیست چه سرنوشتی دارد.

وی خواستار رسیدگی به کاهش تولید و خرید گندم در این شهرستان شد.

در این جلسه مقرر شد در خصوص کاهش میزان برداشت گندم در تاکستان بررسی لازم صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز