مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۱۸۵۰ تن از کادر درمانی و بهداشتی استان قزوین در راه خدمت به مردم به ویروس کرونا مبتلا شدند

۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ۱۷:۰۴:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۰۷۸۹
۱۸۵۰ تن از کادر درمانی و بهداشتی استان قزوین در راه خدمت به مردم به ویروس کرونا مبتلا شدند
مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بیش از 1850 نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان در راه خدمت به سلامت مردم به ویروس کرونا مبتلا و سه نفر نیز شهید شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست خبری تهیه کننده، کارگردان و نویسنده مستند تلویزیونی «روایت ایثار» ظهر پنجشنبه با حضور حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید استان، بهرامی مشاور اجرایی و ارداقیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در محل بنیاد شهید قزوین برگزار شد.

مجید بهرامی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این نشست اظهارداشت: پرداختن به تلاش های ایثارگرانه کادر بهداشتی، درمانی و پرستاری در دوران کرونا یک کار فرهنگی ارزشمند است که می تواند روحیه بخش و اثربخش باشد.

وی افزود: کادر درمانی بیش از 17 ماه است با تحمل سختی های فراوان و به خطر انداختن جان خود معنای واقعی ایثار را نشان دادند و بسیاری از آنها نیز به ویروس آلوه شده و شرایط دشواری را طی کردند.

بهرامی بیان کرد: بیش از 8 هزار نفر از مجموعه کادر درمانی استان درگیر خدمت رسانی به مردم در بیمارستانها و مراکز درمانی در ایام کرونا شدند و متاسفانه بیش از 1850 نفر از پرستاران، پزشکان، داروسازان و کادر بهداشتی نیز به ویروس آلوده شدند که 318 نفر آنها پرستار بودند.

تقدیم سه شهید والامقام در دفاع از سلامت

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: در این صحنه جهادگونه سه شهید تقدیم کشور شد که قاسم جلیلوند، حسن میانه ساز و مریم شرفخواه از بزرگوارانی بودند که جان خود را در راه سلامت دیگران از دست دادند و به خیل شهدا پیوستند.

وی اضافه کرد: با این همه سختی که متحمل شده و شهدایی که تقدیم شد همچنان نگران هستیم که موج جدید کرونا افراد دیگری را درگیر کرده و با بحران بیشتری مواجه شویم لذا از شهروندان درخواست می کنیم رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند و با زدن ماسک و توجه به فاصله گذاری اجتماعی با کادر بهداشتی همکاری کنند.

image_2021_7_1-16_44_2_564_fBl

ساخت مستند از زندگی شهدای مدافع سلامت موجب تقوئیت انگیزه پرستاران می شود

بهرامی در ادامه با تقدیر از ساخت فیلم مستند از شهدای مدافع سلامت گفت: این کار موجب می شود کادر درمانی متوجه شود مردم آنها را فراموش نکرده اند و این مستندها به تقویت انگیزه و روحیه کاری پرستاران، کادر پزشکی و درمانی کمک خواهد کرد.

وی گفت: با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حد توان امکانات خود را در اختیار عوامل ساخت مستند قرار دادیم تا کار در زمان تعیین شده انجام شود.

در ادامه محمد حسن ارداقیان سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم گفت: شهید آوینی در ساخت مستند تعریف و قالب جدیدی از خود برجای گذاشت که با سایر موارد مشابه تفاوت زیادی داشت و تاثیر گذاری آن ماندگار شد.

وی افزود: مستندسازی در روایت ایثار در واقع بیان واقعیت هاست و تجلی ایثار در آن دیده می شود که بسیار ارزشمند است.

ارداقیان یادآورشد: بدون تردید در مسیر اقداماتی که با نیت خالصانه برای شهدا صورت می گیرد از جمله ساخت مستند، چاپ کتاب و یا سرودن شعر یا قلم زدن در مسیر شهدا هیچگاه با مانع مواجه نمی شویم و گویی پشتیبانی غیبی این عوامل را حمایت می کند و دست اندرکاران در این مسیر معنوی احساس لذت کرده و کارها نیز روان و سهل است که نشان می دهد این امور مورد رضایت شهدا و خداوند است.

image_2021_7_1-16_43_41_786_3G1

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: از منظر دیگر ساخت مستند پیچیدگی های خاص خود را دارد زیرا شما باید بتوانید حقیقت ناب و عین واقعیت را بیان کنید تا هم اغراق نشود و هم حق مطلب ادا شود و در کنار آن جذابیت و شیرینی کار هم حفظ شود.

وی اظهارداشت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از ساخت مستند از زندگی مدافعان سلامت بخوبی استقبال کرد و تلاش شد به عنوان یک رسالت دینی آنچه در توان بود در اختیار تیم مستند ساز قرار گیرد تا وقفه ای در کار ایجاد نشود.

ارداقیان گفت: افتخار می کنیم دانشگاه علوم پزشکی در ترویج فرهنگ شهدا سهمی هرچند اندک بر عهده گرفت و امیدواریم مستندهای تهیه شده از شهدای مدافع سلامت قاسم جلیلوند، حسن میانه ساز و مریم شرفخواه بتواند در نشر فرهنگ ایثار و شهادت تاثیرگذار باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز