مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین:

تفهیم حقوق زنان به جامعه آهنگ رشد و توسعه کشور را سرعت می‌بخشد

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۰۷:۲۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۱۱۰۹
تفهیم حقوق زنان به جامعه آهنگ رشد و توسعه کشور را سرعت می‌بخشد
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: تفهیم حقوق زنان به جامعه آهنگ رشد و توسعه کشور را سرعت می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صدیقه ربیعی در نشست مشترک با زنان عضو کمسیون بانوان مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین اظهارداشت: بانوان به لحاظ داشتن ویژگی همسرداری و تربیت کودکان در هسته کانون خانواده بعنوان کانون رشد و تعالی انسان قرار دارند و با سرمایه گذاری در فعالیت مربوط به این گروه می‌توان بسیاری از موضوعات را در جامعه کنترل و مدیریت کرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: زنان نباید از حقوق اجتماعی خودشان بی اطلاع باشند و تفهیم این حقوق به جامعه آهنگ رشد و توسعه کشور را سرعت می‌بخشد.

ربیعی تصریح کرد: بررسی‌های آماری نشان می دهد زنان ما در برخی از حوزه‌ها دچار فقر اطلاعات هستند و باید با آگاهی دادن به آن‌ها میزان آگاهی آنها را در خصوص حقوق اولیه زنان افزایش داد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت در سال 1400، افزود:  علی رغم پیشرو بودن جامعه ایرانی در حفظ کرامت زن نسبت به جوامع دیگر و غنای آموزه های دینی در حفظ امنیت روانی و جسمی بانوان، متاسفانه گاهی شاهد خشونتهای خانگی علیه زنان هستیم و این امر نشأت گرفته از پایین بودن سطح آگاهی خانواده به حقوق زنان است لذا آموزش و ارتقاء سطح دانش و آگاهی حقوقی می تواند بعنوان رکن اصلی تدابیر پیشگیرانه باشد و تصویب این لایحه نیز نقش موثری را در جهت تحقق حفظ کرامت زنان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مهم ترین موضوعی که در نظر زنان جامعه مغفول مانده  حقوق خود و کودکانشان است؛ در حالی که زن به لحاظ داشتن ویژگی همسرداری و تربیت کودکان در هسته کانون خانواده بعنوان کانون رشد و تعالی انسان، قرار دارد و با سرمایه گذاری روی آنها می‌توان بسیاری از موضوعات را در جامعه کنترل و مدیریت کرد.

ربیعی بیان کرد: با تشکیل کمیته های تخصصی ذیل کمسیون بانوان مرکز وکلای قوه قضائیه استان می توان به صورت برنامه محور در حوزه زنان فعالیت کرد و کمیته آموزش و پژوهش با آموزش ها و پژوهش های تخصصی و تاکید بر مناطق کم برخوردار در حوزه زنان می تواند در ارتقاء سطح آگاهی و دانش زنان به ویژه زنان روستائی تاثیر گذار باشد.   

وی در ادامه افزود انتظار می رود کمسیون بانون مرکز وکلای قوه قضائیه در راستای ارتقاء دانش و آگاهی حقوقی زنان برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را تدوین کرده و این اداره کل هم در مسیر بکارگیری ظرفیت دستگاههای اجرایی به منظور تامین جامعه هدف و اجرای وبینارهای آموزشی در فضای مجازی با آنها همکاری خواهد کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: آموزش به زنان باید از جامعیت لازم برخوردار باشد و اقشار مختلف زنان، اعم از زنان خانه دار و شاغل از بسته‌های آموزشی مناسب برخوردار شوند، در این جا باید با استفاده از ظرفیت تکنولوژی دست به تولید محتوا زد و اطلاعات را به زبان ساده و گویا به جامعه زنان منتقل کرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین اظهار داشت: نسل آینده جامعه ایران به دست زنان پرورش پیدا می‌کند و توانمندی آن‌ها می تواند به رشد و بالندگی یک جامعه منجر شود.

نظر شما