دادستان تاکستان:

قانون نظارت بر انتخابات شوراها اصلاح شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۲:۲۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۰۱۹۰۷
قانون نظارت بر انتخابات شوراها اصلاح شود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: قانون نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند اصلاح و تغییر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسین رجبی با اشاره تخلفات انتخاباتی شوراهای شهر و روستاها اظهار کرد: حضور دادستان یا نماینده قوه قضاییه در هیئت نظارت بر انتخابات شوراها می تواند زمینه بروز تخلفات را کاهش دهد و مانع  برخوردهای سلیقه ای شود.

وی ادامه داد: قانون گذار باید جایگاهی را برای قوه قضاییه در مراجع نظارتی بر انتخابات شوراها در نظر بگیرد تا با اقدامات پیشگیرانه و کاهش تخلفات موجب اعتماد عمومی جامعه شود.

دادستان تاکستان افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان دروازه ورود مردم به مراکز تصمیم‌گیری مدیریت شهرها و روستاها در نظر گرفته است نباید اجازه داد تخلفات انتخاباتی خللی ایجاد کند.

رجبی با بیان آسیب های ناشی از خرید رأی حتی اندک ادامه داد: باید زمینه وقوع جرم در این زمینه با قوانینی نظیر شفافیت مالی برای شوراها و کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا کاهش یابد.

دادستان تاکستان اظهار داشت:باید آسیب هایی که حتی فروش یک رأی می تواند بر وجه یک شهر بگذارد را در قالب برگزاری کلاس هایی به خصوص در مناطق کم بهره به مردم یادآوری کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز