رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین:

کتاب «سلوکی در پروا» رونمایی می شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۰۹:۵۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۲۳۰۵
کتاب «سلوکی در پروا» رونمایی می شود
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: کتاب «سلوکی در پروا» گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج‌شیخ هادی باریک‌بین دارد. این کتاب در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه شهر قزوین رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدرضا امامقلی به محتوای کلی این کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب «سلوکی در پروا» با گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج‌شیخ هادی باریک‌بین، به زمینه و زمانۀ او، ویژگی‌های شخصیتی‌ و اهم رویدادهای زندگی‌اش می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این کتاب مواضع، اقدامات و تأثیرگذاری این عالم مجاهد بر دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی بازشناسی می‌شوند و در نگارش و تنظیم این اثر تلاش شده افزون بر منبع تاریخ‌شفاهی یعنی خاطرات شفاهی شاهدان و مطلعان از کلیه اسناد و مدارک در دسترس با موضوع آیت‌الله باریک‌بین همچون اسناد ساواک استفاده شود.

امامقلی افزود: یافته‌های مندرج در متن براساس وقایع و داده‌های گردآوری شده به قبل و پس از انقلاب تقسیم شده‌اند؛ بنابراین در سازماندهی فصول این کتاب که در سه فصل تنظیم شده است. مطالب مربوط به مسائل و حوادث پیش از انقلاب اسلامی در فصل دوم آمده است و اقدامات و وقایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فصل سوم تدوین و نگاشته شده‌اند.

وی به فصل اول این کتاب اشاره کرد و افزود: فصل اول این کتاب، این گونه طراحی شده است که برای تحریک ذهن خواننده، نخست گریزی کوتاه به چکیدۀ مسائل، فضای انقلابی جامعه و برخی وقایع سال 56 بزند تا در ابتدای متن شناختی اجمالی از شخصیت، اندیشه و عمل آیت‌الله باریک‌بین در ذهن خوانندگان شکل بگیرد، تا افراد با علاقه‌مندی بیشتری به بخش اصلی کتاب شامل فصول دوم و سوم ورود کنند.

گفتنی است؛ این اثر به نویسندگی مسعود آتشگران در واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین در قطع رقعی با شمارگان 1250 در 364 صفحه در سال 1399 به چاپ رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز