مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

ارائه خدمات حقوقی رایگان به بانوان کم درآمد جدی گرفته شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۷:۲۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۲۷۰۳
ارائه خدمات حقوقی رایگان به بانوان کم درآمد جدی گرفته شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت:کانون وکلا زمینه ارائه خدمات حقوقی رایگان برای بانوان و کودکان آسیب دیده و کم درآمد را مهیا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، صدیقه ربیعی در نشست با اعضای کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهارداشت: زنان ما در جامعه با تنگناهای حقوقی متعددی روبرو هستند و نبود قوانین حمایتی برای آن‌ها مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد:آمار مراجعه کنندگان نشان می دهد کودکان و زنانی که در معرض خشونت و آسیب قرار دارند معمولا از خانواده هایی هستند که تمکن مالی لازم را ندارند و لازم است خدمات رایگان حقوقی دریافت کرده و مورد حمایت قرار گیرند.

ربیعی بیان کرد: کلینیک تخصصی حقوق کودکان که در کانون وکلا راه اندازی شده به خاطر بیماری کرونا مغفول واقع شده زیرا قرار بود آموزش و پرورش در مراکز شهرها کودکان آسیب دیده و یا در معرض آسیب را به این کلینیک معرفی کرده و مراحل آموزشی طی شود.

ربیعی

وی اضافه کرد: امیدواریم از مهرماه امسال این برنامه مجددا اجرایی شده و آموزش های تخصصی را شاهد باشیم.

ربیعی تصریح کرد: در حوزه کودکان با وجود اینکه قانونی در سال گذشته تصویب و پس از آن  وظایف دستگاهها مشخص شد اما هنوز کارایی لازم و ضمانت اجرایی ندارد.

ربیعی گفت: ضمانت اجرایی برای قوانین دست و پا شکسته بانوان نیز به شدت کمرنگ است و کسانی که کار وکالت انجام می دهند و در حوزه خانواده فعالیت دارند، بیشتر از دیگران این موضوع را احساس می‌کنند. 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: مهمترین رسالت کانون وکلای دادگستری در استان قزوین پوشش خلاهای قانونی و حمایت از افراد آسیب دیده است که باید در این خصوص شرایط و زمینه مناسب ارائه خدمات رایگان به این افراد فراهم شود.

نظر شما