فریبا مددی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

توسعه بدمینتون در عرصه قهرمانی و همگانی در اولویت امسال است/ ۳۰ هزار ورزشکار سامان یافته در بدمینتون

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۸:۴۸:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۲۷۲۳
توسعه بدمینتون در عرصه قهرمانی و همگانی در اولویت امسال است/ ۳۰ هزار ورزشکار سامان یافته در بدمینتون
نایب رئیس فدراسیون بدمینتون کشور گفت: با داشتن بیش از 30 هزار ورزشکار بیمه شده امسال تقویت رشته بدمینتون در عرصه قهرمانی و همگانی را در اولویت داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فریبا مددی در حاشیه سفر به قزوین برای شرکت در مجمع انتخابات فدراسیون بدمینتون استان در گفتگو با خبرگزاری برنا در خصوص جایگاه بدمینتون ایران در آسیا اظهارداشت: اکثر قهرمانان آسیا، قهرمانان جهان هستند و بیشتر قهرمانان المپیک هم آسیایی هستند به همین دلیل توسعه ورزش قهرمانی در این منطقه بسیار سخت است زیرا بهترین ها در به ویژه در شرق آسیا حضور دارند. 

وی بیان کرد: دور از انتظار نیست با توجه به برنامه ریزی درست تدوین شده بتوانیم جایگاه خوبی در این منطقه داشته باشیم که در این راستا با تلاش های انجام شده امسال توانستیم سهمیه المپیک را توسط خانم «ثریا آقایی» کسب کنیم.

مددی یادآورشد: با برنامه ریزی بلند مدت در سطح استانها و با کمک هیئت ها و فدراسیون امیدواریم شاهد حضور ورزشکاران، داوران و مربیان بیشتری در عرصه بین المللی باشیم.

image_2021_7_6-9_36_27_334_3Lo

وی گفت: هرسال سعی کردیم با فراخوان در سطح کشور استعدادهای خوب را شناسایی کنیم که خوشبختانه پشتوانه نوجوانان و نیروهای مستعد خوبی داریم و اکثر استانها از ظرفیت بالایی در حوزه نوجوانان و جوانان برخوردارند که در صورت یک برنامه ریزی مدون در هیئت ها می توانیم ورزشکاران زبده ای را شناسایی و تربیت کنیم.

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون کشور اظهارداشت: اعتقاد داریم هیئت ها بازوان فدراسیون هستند و با برنامه ریزی درست و مدون می توانیم از این نیروها بخوبی استفاده کنیم و با تربیت و آموزش آنها زیر نظر فدراسیون، قهرمانان بیشتری را مانند خانم ثریا آقایی آماده حضور در رقابت های بین المللی کنیم.

مددی گفت: قهرمانان رشته بدمینتون کسانی هستند که می توانیم در آینده به عنوان مربیان شاخص از آنها استفاده کرده و جوانان و نوجوانان بیشتری را وارد عرصه قهرمانی کنیم.

بدی مینتون

وی در خصوص همگانی کردن ورزش بدمینتون و توسعه آن در مدارس افزود: تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش امضا شده و با تعامل خوبی که بین فدراسیون بدمینتون و آموزش و پرورش وجود دارد با اعزام ناظر به مدارس تلاش می کنیم استعدادهای این رشته را شناسایی کنیم.

مددی یادآورشد: خوشبختانه در شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی در مدارس موفق بوده ایم و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و امیدواریم در آموزش و پرورش بتوانیم برای توسعه و ترویج رشته بدمینتون و شناسایی ورزشکارانی شایسته و آماده حضور در رقابت های بین المللی هم اقدامات موثری انجام دهیم.

وی در خصوص فعالیت مناسب برخی استانها در این رشته گفت: استان زنجان از سالنهای خیلی خوبی برخوردار است و می توانید یک دوره مسابقات دوستانه برای ارتقای سطح مهارتی خود با ورزشکاران این استان برگزار کرده و از مربیان آنها هم استفاده کنید.

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون اظهارداشت: خوشبختانه اکثر استانها در این رشته فعال هستند و از ظرفیت خوبی برخوردارند و قهرمان پرورند و ما هم تلاش می کنیم با استانهایی که همکاری لازم را دارند ارتباط بیشتری داشته باشیم و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

بدمینتون 30 هزار ورزشکار سامان یافته دارد

وی در خصوص تعداد ورزشکاران بیمه شده این رشته اظهارداشت: در حال حاضر بیش از  30 هزار ورزشکار سازمان یافته داریم و 300 هزار راکت بدست در هیئت ورزشهای همگانی فعالیت می کنند و  این رشته هم در رشته قهرمانی و هم عرصه همگانی مخاطبان زیادی دارد.

مددی گفت: این ورزش هیچ  محدودیت سنی ندارد و از کودک خردسال تا بزرگسال و پیش کسوت می تواند با یک راکت و توپ در کمترین فضا و بوستانها و مدارس و فضاهای عمومی ورزش کند و آن را هم به صورت تفننی و سرگرمی برای سلامت روح و جسم و یا تا رده قهرمانی ادامه دهد.

ورزش 2

ضرورت ارتقای دانش مربیان بدمینتون

وی اظهارداشت: یکی دیگر از برنامه های فدراسیون ارتقای دانش و مهارت مربیان این رشته است و در حال حاضر سه مربی سطح 2 در بخش بانوان و دو مربی بین المللی در بخش آقایان داریم و در آینده در نظر است مربیانی را برای حضور در کلاسهای بین المللی هم آماده کنیم تا بتوانیم از مربیان داخلی استفاده بیشتری داشته باشیم.

راه اندازی 4 خانه بدمینتون در کشور

مددی در خصوص راه اندازی خانه های بدمینتون در کشور هم گفت: در حال حاضر 4 خانه بدمینتون در استان های زنجان، مازندران، خراسان جنوبی و قزوین راه اندازی شده و 17 سالن اختصاصی هم در استانها داریم که تعدادی از آنها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه علاقمندان به این رشته در کشور رو به افزایش است و با توجه به برگزاری مسابقات لیگ به طور مرتب در چند سال اخیر در لیگ برتر دسته دوم آقایان حامیان مالی خوبی جذب این رشته شده اند و در سال گذشته پوشش خبری مناسبی در بخش بانوان داشتیم و توانستیم حامی مالی خوبی در این بخش هم جذب کنیم.

مددی گفت: امسال هم شاهد حضور حامیان مالی هستیم و از یک ماه آینده مسابقات لیگ برتر آغاز خواهد شد و در محدودیت های کرونایی یکی از فدراسیون هایی بودیم که با رعایت پروتکل ها بدون هیچگونه مشکلی مسابقات را برگزار کردیم.

ورزش

وی اضافه کرد: لیگ برتر بدمینتون بطور منظم و دقیق برگزار شد و  در سال گذشته هم توانستیم فینال مسابقات را برگزار کنیم و مسابقات به پایان رسید.

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون کشور در خصوص کمک به استانها نیز اظهارداشت: همه ساله امکاناتی را در اختیار هیئت ها قرار می دهیم و سهمیه توپ و راکت به استانها داده می شود و با تخصیص اعتبارات امکان خرید تجهیزات را به خود هیئت ها واگذار کرده ایم تا نیازهایشان را تامین کنند.

وی بیان کرد: یک سری سهمیه در اختیار خود هیئت ها قرار می گیرد و با روستاها هم تعامل داریم و با تهیه بخشی از تجهیزات ورزشی و توزیع بین ورزشکاران تلاش کرده ایم این رشته در همه نقاط شهری و روستایی توسعه یابد.

مددی اضافه کرد: متاسفانه قیمت توپ بدمینتون خیلی بالا رفته و اگر قبلا یک بسته توپ حدود 90 تا 100 هزار تومان قیمت داشت امروز به 400 هزار تومان رسیده و چون وارداتی است هزینه سنگینی به فدراسیون تحمیل می کند.

وی گفت: متاسفانه هنوز توپ استاندارد داخلی هم نداریم تا بتواند هزینه را کاهش داده و بار  اقتصادی را کم کند.

Capture

اولویت امسال توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون در خصوص اولویت امسال هم یادآورشد: اولویت ما در سال جاری جذب مخاطبان بیشتر و ایجاد یک جامعه سالم است لذا رشته های همگانی و قهرمانی را توسعه خواهیم داد و برنامه هایی را برای علاقمندان پیش بینی کرده ایم که اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: یک راهبرد 4 ساله طراحی و تدوین شده که چشم انداز و ماموریت فدراسیون را مشخص کرده و امیدواریم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز