عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

صنعت لوازم خانگی در کشور ظرفیت وتوانمندی بالایی دارد و خوش درخشیده است/ ذائقه سازی در تولید جدی گرفته شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۸:۰۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۳۶۶۱
صنعت لوازم خانگی در کشور ظرفیت وتوانمندی بالایی دارد و خوش درخشیده است/ ذائقه سازی در تولید جدی گرفته شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت تولید لوازم خانگی برخلاف خودروسازی در کشور علیرغم حمایت های بسیار اندک بخوبی درخشیده و توانمندی بالایی از خود نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دومین همایش اعطای گواهینامه و تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان روز چهارشنبه با حضور تابش معاون وزیر صمت، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، قبادی معاون اقتصادی استاندار، افضلی رئیس سازمان صمت و جمعی از تولیدکنندگان شاخص استان در شرکت گلد ایران در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این همایش گفت: خوشبختانه و با افتخار باید اذعان کرد تولید کنندگان بخش لوازم خانگی نسبت به سایر صنایع خوش درخشیده اند و توانسته اند ظرفیت ها و توانمندی های خود را بخوبی نشان دهند.

وی بیان کرد: در کمیسیون صنایع مجلس همیشه بحث و گفتگو می کنیم که صنعت خودرو سازی که بیشترین حمایت را از سوی دولت و مردم داشته اما نتوانسته رضایت مردم را جلب کند اما صنعت لوازم خانگی که انحصاری نبوده و حمایت هم نشده خیلی موفق عمل کرده است.

۹۹۰۰۰

تولید نسخه شفابخش اقتصاد است

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد راسخ داریم که «تولید» نسخه شفا بخش بهبود بیماری اقتصاد کشور است و در این شرایط همه باید با عزم جدی از تولید و تولیدکننده حمایت کنیم تا مشکلات حل شود.

سیاهکلی بیان کرد: در پاسخ به نیاز جامعه باید تولید را تقویت کنیم و در این راستا توجه به تولید، توزیع و خدمات و مصرف کننده مهمترین چرخه کار است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد:جای تاسف است علیرغم اهمیتی که موضوع مصرف کننده در چرخه تولید دارد چرا دو واحد درسی دانشگاهی در این رشته نداریم در حالی که در بسیاری از نقاط جهان حتی مقاطع تحصیلی در رده کارشناسی با این موضوع دایر شده است.

وی اضافه کرد: علت این که در بازارهای  داخلی و جهانی موفق نیستیم این است که درک درستی از مصرف نداریم در حالی که در بازارهای جهانی  امروز  فقط به نیازها پاسخ نمی دهند بلکه نیازسازی و ذائقه سازی می کنند.

سیاهکلی تصریح کرد: امروز در جهان توانسته اند با ایجاد یک ذائقه جدید محصولی بنام شکلات تلخ را وارد بازار کرده و با ایجاد ذائقه جدید میلیون ها دلار سود کنند و این نمونه نشان می دهد برای کسب بازارهای جهانی باید ذائقه سازی کرده و به نیازهای مردم اهمیت دهیم و بر آن اساس تولید کنیم.

وی افزود: به نظر می رسد در بخش مصرف کننده، کار زیادی صورت نگرفته و موضوعات مهمی چون اعتمادسازی، گارانتی و نظر مشتری مغفول مانده است.

سیاهکلی گفت: اگر امروز مثلا یک نفر یخچالی خریداری کند و احیانا بسوزد و به شر‌کت سازنده مراجعه کند هرگز پاسخ نمی گیرد اما در دنیا اگر محصولی خراب شود جایزه می دهند چون به کیفیت اهمیت می دهند و مصرف کننده برای آنها مهم است.

۸۹۹

وی یادآورشد: جلب اعتماد مشتری و رضایت مندی و وفاداری میان مصرف کنند لازمه حیات تولید کننده است اما باید پرسید در ایران تولیدکننده ما چقدر به سمت رضایت مندی مشتری رفته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بانوان ما به خرید محصول خارجی عادت کرده اند و حاضر به تغییر نیستند لذا باید به موضوع نظام مصرف و مصرف کننده اهمیت دهید تا در رقابت پیروز باشید و لازم است تولید ما بر اساس نیاز مصرف کننده صورت گیرد.

وی اظهارداشت: در مجلس آمادگی داریم موانع قانونی را رفع کنیم البته باید اذعان کرد ما مشکل قانون نداریم اما در مقررات نویسی مشکل داریم زیرا با قانون نمی توان زندگی کرد بلکه به مقرراتی نیازاست که باید توسط کارشناسان و مصرف کننده تعریف و نوشته شود.

تجلیل

سیاهکلی افزود: مقررات گارانتی را باید با نظر مردم تنظیم کنید تا موفق باشید و ما هم در اصلاح، وضع و حذف قانون های زائدآماده همکاری هستیم.

وی بیان کرد: قانون معدن در دستور کار مجلس است و اگر کارشناسان نظری دارند می توانند به نمایندگان ارائه کنند.

در این مراسم از ۴۵ تولیدکننده شاخص که به حقوق مصرف کنندگان اهمیت داده اند تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز