امام جمعه موقت تهران:

شایسته سالاری توصیه قرآنی و گره گشای مشکلات کشور است

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۷:۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۲۰۳۹۸۷
شایسته سالاری توصیه قرآنی و گره گشای مشکلات کشور است
امام جمعه موقت تهران گفت: شایسته سالاری توصیه و تاکید قرانی است و مشکلات امروز کشور ناشی از بی توجهی و عفلت از این شاخصه مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای اداری استان قزوین روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمالی پور استاندار و سیاهکلی، عباسپور و رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن شهید امامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در این جلسه اظهار داشت: در ایامی که مصادف با چهل سالگی اقامه نماز جمعه در کشور و رحلت آیت الله باریک بین است باید از  مقام علمی و شخصیت این عالم روحانی تجلیل کنیم.

ابوترابی فرد تصریح کرد: در بین مجموعه عبادات اسلامی دو عبادت ویژه به طور خاص تبیین کننده جایگاه نظام سیاسی و حکمرانی در اندیشه وحدانی است.

image_2021_7_8-18_18_13_82_NcR

وی افزود: عبادت حج با ظرفیت ویژه ای که دارد به عنوان یک عبادت سیاسی، نعمتی ارزشمنداست که هر کس آن را درک کند عاقبت بخیر می شود و عبادت دوم نماز جمعه است که یک عبادت و وظیفه قطعی عبادی است که بدون نیت تقرب صحیح نیست و تبیین کننده جایگاه سیاست در اندیشه دینی است تا حکمرانی را دربطن زندگی سیاسی قوام بخشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در نماز جمعه باید به امور تقوایی و امور سیاسی توجه شود و یک رکعت نماز بحث سیاسی و حکمرانی و حکومت است و یک رکعت توصیه به تقوا و پرهیزگاری و اگر به آن توجه کنیم شاهد تحول اساسی در حکومت داری خواهیم بود.

وی بیان کرد: آیت الله باریک بین بیش از سه دهه در کسوت نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین انجام وظیفه کردند و یادگار استان هستند.

ابوترابی فرد در خصوص انتخابات هم گفت: مردم استان قزوین از نظر مشارکت و حضور پیشگام بودند و حضور ۵۳ درصدی در انتخابات در ایام کرونا یک افتخار است.

ابوترابی فرد یادآورشد: در کشورهای آزاد جهان این مشارکت جایگاه بالایی محسوب می شود و این حضور بیانگر جایگاه بالای دموکراسی در کشور است که جا دارد از همه دست اندرکاران تشکر شود.

وی افزود: امیدواریم در ۴ سال پیش رو با همکاری مردم شاهد افزایش اقتدار نظام و رضایت مندی مردم و مشارکت در انتخابات دیگر باشیم.

ابو ترابی فرد گفت: قرآن فرموده مردم عاقل باشید و امانت را بدست اهلش بسپارید و در جامعه دینی باید در مقایسه با سایر جوامع در این بخش پیشگام باشیم.

امام جنعه موقت تهران اطهارداشت: در نظام اسلامی باید شایسته سالاری در اوج خود باشد و مسئولیتها به افراد شایسته سپرده شود و پیشگامان در تقوا و دینداری و کارآمدی روی کار باشند.

وی بیان کرد: تفکر قرآن شایسته سالاری است و در نظام اسلامی هرچه داریم از این شایسته سالاری است که رهبری نمونه بارز آن است و هرجا ضعف داریم ناشی از بی توجهی به این شاخصه است.

image_2021_7_8-18_17_41_841_Atf

وی گفت: مراجعه به آرای مردم با بهره گیری از آیات و روایات است البته گاهی با تبلیغات نادرست شاید بتوان حق را پنهان کرد و با ناحق را حق جلوه داد اما همیشه اینگونه نیست.

ابوترابی فرد افزود: حکومتی ادعای پاسداری عدالت دارد، باید به  فرزانگان شایسته اخهمیت دهد و حکومت علی پاسدار حقوق مردم است و برای انتخاب بهترین راه  مراجعه به آرای مردم است و باید فرصتی مهیا کنیم تا مردم شایستگان را انتخاب کنند.

وی گفت: در انتخاب باید به نخبگان سیاسی مراجعه کنیم و آنچه در دوران دفاع مقدس رخ داد با مراجعه به آرای عمومی رزمندگان بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید روش هایی را تعریف کرد و با بهره گیری از نظرات نخبگان به بهترین انتخاب رسید و تصمیمات با مشاوره و نطرخواهی گرفته شود تا قابل اجرا باشد. 

وی گفت: آقای رئیسی با یک وزن بالایی از رای مردم انتخاب شدند که سرمایه با ارزشی است و امیدواربم بتواند با افزایش کارآمدی دستگاهها به بهره وری بیشتر نظام کمک کنند.

وی افزود: حضرت علی ( ع)برای مالک اشتر ۴ وظیفه تعریف می کند که اگر مدیران گاهی یک بار این نامه را بخوانند آموزنده است.

ابوترابی فرد بیان کرد: برای پاسداری از شایسته سالاری، مالک را انتخاب می کند جون حکمرانی با شایسته سالاری قوام می گیرد لذا امام چهار محور برای حکمرانی تعریف می کند که اولین وظیفه تقویت منابع مالی برای حکمرانی است، اصلی که جمهوری اسلامی بیش از  ۴ دهه از آن غفلت کرده است.

وی تصریح کرد: نفت یک سرمایه است و برای اداره کشور نباید آن را فروخت هرچند برخی کشورها جغرافیای خود را فروختند و شاه نیز اینگونه کرد

ابوترابی فرد گفت: جمع آوری مالیات اولین وظیفه ای است که به مالک حکومت سپرده می شود و توصیه می کند چه باید کرد تا کارآفرینان به خلق ثروت بپردازند.

وی یادآورشد: یک سوم بودجه ۱۴۰۰ کسری قطعی است که هیچ منبعی ندارد و درامد مالیاتی حدود ۵۰ درصد به درآمد نفتی گره خورده و با این وضعیت که نمی توان حکمرانی کرد. 

ابوترابی فرد بیان کرد: امروز به دلیل تحریم می فهمیم با خلق ثروت و تولید و مالیات باید کشور اداره شود و امیدوارم در دولت پیش رو این مسایل رعایت شود. 

image_2021_7_8-18_17_53_513_6to

وی اضافه کرد: محور دوم جهاد با دشمنان است که ما به دلیل فرماندهی درست، حضور مردم و داشتن رزمندگان جسور در این زمینه قوی هستیم و امروز هیچ دشمنی حتی مقتدرترین کشورهای جهان به خود جرات نمی دهند به جغرافیای ایران نزدیک شوند و برای ملت اسلام هم خلق قدرت کردیم و در لبنان، یمن؛ عراق و فلسطین به اقتدار آنها افزوده شده است.  

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: حاکم باید اصلاح امور مردم را جدی بگیرد و به توسعه نیروی انسانی در دانش، اخلاق و استفاده از فرصتها اهمیت دهد که دراین زمینه کارهایی شده است. 

ابوترابی فرد گفت: امروز هر نیرویی در عرصه های مختلف لازم باشد در کشور داریم و انقلاب عظیمی در کشور رخ داده و ظرفیت خوبی ایجاد شده است. 

امام جمعه موقت تهران افزود: فقط با تغییر مدیران تحول ایجاد نمی شود و جمهوری اسلامی در این چهار دهه انقلاب بزرگی در جهان بپا کرده که اگر عراق و یمن و لبنان و فلسطین امروز و دیروز را مقایسه کنید این تغییر را مشاهده می کنید.

وی گفت: ابادانی سرزمین و عمران توصیه دیگر امیرمومنان به مالک اشتر است که در این بخش هم خوب عمل کردیم و کارهای خوبی انجام شده و با کمترین منابع کارهای زیادی صورت گرفته است. 

ابوترابی فرد یادآورشد: امیدواریم با فهم دستاوردهای انقلاب در ۴ دهه و فهم درست از رنج فقرا و کمبودها و کاهش ارزش پول ملی به سمت حل مشکلات برویم و با اصلاحات ساختاری و برنامه های کوتاه بلند و میان مدت برای رفع کاستی ها قدم برداریم. 

وی از تلاش سردار شاهرخی فرمانده سابق سپاه استان به عنوان مرد اخلاق که خدمات ارزشمندی داشتند هم تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز