استاندار قزوین:

اصلاح ساختارها و تعیین تکلیف با دنیا برای جابجایی ارز راهکار حل مشکل صادرات است

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۲۰:۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۴۰۰۲
اصلاح ساختارها و تعیین تکلیف با دنیا برای جابجایی ارز راهکار حل مشکل صادرات است
استاندار قزوین گفت: برای حل مشکلات صادرکنندگان باید با اصلاح سریع ساختارها برای انتقال ارز و تسهیل در تجارت تکلیف خود را با دنیا روشن کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر عضو اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار، مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، افضلی رئیس سازمان صمت، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، احمد پور فرماندار و حجت الاسلام حسینی میر امینی امام جمعه آبیک و جمعی از  صادر کنندگان و تولیدکنندگان در شرکت صنعت پلاست آبیار در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در جمع صادرکنندگان استان قزوین اظهارداشت: در مسیر سند چشم انداز که قرار بود ما را به افق های بلندی رهنمون سازد هنوز در گام اول هستیم لذا باید طرحی نو دراندازیم.

وی بیان کرد: ساختار اقتصادی ما ایراد دارد و هر مدیری هم که تغییر کند چون ساختار معیوب است چیزی فرق نمی کند برای نمونه برای الحاق یک محدوده به یک بخش بیش از یک سال است پیگیری می کنیم اما یک نفر در تهران کار را قفل کرده است.

image_2021_7_8-20_23_26_10_nRp

استاندار قزوین یادآورشد: در حوزه صنعت هم این ایراد دیده می شود که در دیدار با رئیس جمهور پیشنهاد دادم با اصلاح ساختار دولت باید دولت به جای دخالت فقط سیاست گذاری و نظارت و ریل گذاری کند و به استانها اختیار داده شود تا تصمیم بگیرند.

جمالی پور یادآورشد: وقتی کارشناسان ما در استان با سند آمایش آشنا هستند و مشکلات و چالش ها را می دانند چرا باید تصمیم گیری در تهران باشد و کارها قفل شود و در این راستا اخیرا با انباشت کالا در گمرک قزوین مواجه بودیم که دستور اکید دادم با مسئولیت خودم تا با ترخیص کالا مشکل تولید کنندگان برطرف شود.

وی گفت: گره گشایی از مشکلات صادرکنندگان نیازمند اقدام انقلابی مجلس است زیرا در گذشته با ادغام وزارت صنعت با معدن کارها گره خورد و ماموریت هایی که تعریف شده متعلق به 50 سال پیش است و نمی تواند جوابگوی نیاز فعلی باشد.

ساختار غلط مانع کار است

استاندار قزوین یادآورشد: ساختار غلط مانع کارها شده و با این سیاست گذاری ها نمی توان کاری کرد زیرا وقتی دولت صنعتگر می شود همه چیز خراب می شود و اگر دولت جدید بخواهد موفق باشد باید با کمک ‌مجلس ساختار را اصلاح کند.

image_2021_7_8-20_23_18_543_wNt

استاندار قزوین تصریح کرد: پس از اصلاح ساختار باید تکلیف ما با دنیا مشخص شود و صادرکننده و تولید کننده ما بتواند ارز را جابجا کند در غیر این صورت باز هم کارها قفل خواهد شد.

وی گفت: در سیاست خارحی باید دیپلماسی اقتصادی داشته باشید تا روابط سیاسی تقویت شود و تا به این باور نرسیم مشکلات باقی است.

جمالی پور اظهارداشت: با همه این چالش ها و ساختار ضعیف در استان قزوین سعی کردیم با درک مشکلات صنعتگران، آنها را اذیت نکنیم و هر جا دیدم که بخش دولتی مزاحم است برخورد کردم.

image_2021_7_8-20_22_31_613_lpN

استاندار قزوین تصریح کرد: امیدواریم دولت جدید بتواند در مناسبات تغییرات جدی ایجاد کرده و برای گره گشایی از مشکلات عزم جدی داشته باشد تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

در ادامه از 23 تن از صادرکنندگان نونه استان تجلیل شد.

نظر شما