امام جمعه قزوین:

انتخاب مدیران و اعضای دولت نباید با سهم خواهی صورت گیرد/ مردم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۴:۵۵:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۴۲۴۴
انتخاب مدیران و اعضای دولت نباید با سهم خواهی صورت گیرد/ مردم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند
امام جمعه قزوین گفت: انتخاب مدیران دولت آینده بر اساس سهم خواهی اشتباه است و افراد شایسته، متعهد و توانمند باید در مسئولیت قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد با دعوت مردم به تقوا و پرهیزگاری و اشاره به برگزاری چهلمین سالگرد نماز جمعه در شهر قزوین اظهار داشت: مرحوم آیت الله هادی باریک بین در برپایی این آیین عبادی و سیاسی در شهر قزوین تلاش زیادی کردند و امروز شاهد استقبال خوب مردم مومن از این فریضه هستیم.

وی بیان کرد: جذب جوانان به نمازهای جمعه باید جدی گرفته شود و با ایجاد تنوع در برنامه های قبل از نماز توسط دست اندرکاران فرهنگی بتوانیم گروههای مختلف را برای حضور در نماز تشویق کنیم.

عابدینی در خصوص کمبود آب و برق در کشور و استان نیز گفت: به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی ها شاهد مشکلات زیادی در تامین منابع آبی و نیز انرژی هستیم که مردم با چالش های جدی روبرو شده اند و در این راستا باید مردم صرفه جویی را جدی بگیرند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: از مسئولان انتظار داریم ضمن اعلام برنامه های خاموشی آب و برق مردم را در جریان آن قرار دهند و در کنار آن تلاش کنند برق یک منطقه بیش از یک نوبت قطع نشود.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج در اسلام و تعیین روزی به همین نام گفت: در ازدواج نباید سخت گیری شود تا جوانان براحتی بتوانند تشکیل خانواده داده و سامان بگیرند.

عابدینی از مسئولان خواست با رسیدگی به معیشت و اشتغال و ازدواج جوانان در گره گشایی از مشکلات جدی تر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تحولات افغانستان هم افزود: امیدواریم خروج آمریکا از افغانستان همیشگی و بدون بازگشت باشد تا مردم این کشور برای خود تصمیم بگیرند و قدر استقلال، آزادی و مقاومت را بدانند و کشور خود را به شایستگی اداره کنند.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: آمریکا در منطقه دچار ضعف شده و در سیاست شکست خورده و دیگر قادر نیست چون گذشته در کشورهای اسلامی حضور پیدا کند و این اتفاق مبارکی است که ملتها از زیر سطله استکبار خارج شوند.

سهم خواهی برای انتخاب مدیران پسندیده نیست

خطیب جمعه قزوین در ادامه گفت: اینکه عده ای در جلسات مختلف به زعم خود مدیران آینده را انتخاب می کنند پسندیده نیست و نباید کسی به هر دلیلی که مثلا برای آقای رئیسی کار کرده انتظار مدیریت داشته باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با درک این موضوع رئیس جمهور منتخب همه ستادهای خود را تعطیل کردند تا سهم خواهی صورت نگیرد و باید فرصت داد تا آقای رئیسی با فراغ بیشتر و مشورت با شخصیت ها بتوانند افرادی شایسته را برای دولت انتخاب کنند.

امام جمعه قزوین در ادامه در خصوص سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب هم مطالبی بیان کرد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز