رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

ویروس کرونا همچنان مرگبار است، مردم پروتکل ها را جدی بگیرند/ نگرانی از کاهش ۷ درصدی پروتکل ها

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۸:۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۴۷۸۶
ویروس کرونا همچنان مرگبار است، مردم پروتکل ها را جدی بگیرند/ نگرانی از کاهش ۷ درصدی پروتکل ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: علیرغم اینکه ویروس مهلک و مرگبار کرونا همچنان قربانی می گیرد متاسفانه شاهد کاهش 7 درصدی رعایت پروتکلها در استان هستیم که ما را وارد موج جدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: متاسفانه علیرغم اقدامات انجام شده به دلیل سهل انگاری در رعایت پروتکل ها شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر 304 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از مجموع این بیماران 23 نفر در وضعیت ویژه قرار دارند و با دستگاه تنفس می کنند.

نامدار تصریح کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 26 هزار و 906 نفر در بیمارستانهای استان بستری شدند و یک هزار و 828 نفر نیز فوت کردند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در نامه به سازمان غذا و دارو خواستار سهمیه واکسن بیشتری برای استان شده ایم.

image_2021_7_10-19_17_12_205_NDF

نامدار بیان کرد: در بیماران سرپایی و بستری شاهد افزایش دو برابری بستری ها هستیم البته تعداد فوتی ها با واکسیناسیون کاهش یافته است. 

کاهش 7 درصدی رعایت پروتکل ها در استان

نامدار اضافه کرد: رعایت پروتکل ها در استان به دلیل ساده انگاری مردم حدود 7 درصد کاهش یافته و اگر میزان رعایت بیش از 80  درصد نشود با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر شهرهای اطراف استان قزوین قرمز است و استان ما جان سالم بدر برده و اگر اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی بیشتر شود می توانیم از پیک بیماری عبور کنیم.

نامدار تصریح کرد: با شرایطی که امروز داریم بشدت پیگیر دریافت واکسن داخلی و خارجی هستیم تا سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم.

image_2021_7_10-19_17_49_105_cXJ

وی اضافه کرد: ویروس جدید دلتا در حال گسترش در کشور است و علائم گوارشی شدیدی دارد و روند ابتلا رو به افزایش است که باید بشدت مراعات کنیم.

نامدار بار دیگر خواستار جدی گرفتن خطر ویروس کرونا شد و از مردم خواست پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز