مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۲۱ پروژه خدماتی، رفاهی و توانبخشی بهزیستی در استان قزوین افتتاح می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۱:۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۵۵۹۸
۲۱ پروژه خدماتی، رفاهی و توانبخشی بهزیستی در استان قزوین افتتاح می شود
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: 21 پروژه رفاهی، خدماتی و توانبخشی بهزیستی با اعتباری بالغ بر هشت میلیاردو 850 میلیون تومان آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی به مناسبت هفته بهزیستی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که در اداره کل بهزیستی قزوین برگزار شد اظهار کرد: چهل و یکمین سال تأسیس سازمان بهزیستی با شعار هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نام گذاری شده است.

وی افزود:  22 تا 28 تیرماه به نام هفته بهزیستی نامگذاری شده و همه ساله برنامه های ویژه ای در این هفته تدارک دیده شده و اجرا می شود. 

وارثی با تشریح برنامه های هفته بهزیستی در استان تصریح کرد: بیش از 20 عنوان برنامه توسط این اداره کل در بخش های مختلف برگزار می شود.

واگذاری 66 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: در این هفته به‌صورت ویدئوکنفرانس 11 هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی با حضور وزیر واگذار خواهد شد که 66 واحد آن با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان سهم استان قزوین است.

6702035_544

وی با اشاره به پروژه های آماده بهره برداری اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: افتتاح مرکز روزانه سالمندان با 120 میلیون تومان اعتبار، خانه کوچک معلولان  ذهنی پسران با 200 میلیون تومان، بنیاد فرزانگان، انجمن CBR  و  انجمن اتیسم با  150 میلیون تومان هزینه از جمله مراکزی است که در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.

وارثی در ادامه از افتتاح دو مرکز مشاوره هم خبرداد و گفلت: با اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار یک مرکز مشاوره و نیز ایستگاه کاهش آسیب با 200 میلیون تومان با هدف سازماندهی معتادان متجاهر در استان افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، طرح ارائه خدمات کاهش آسیب در قالب «موبایل ون» برای معتادان متهاجر با ارائه بسته‌های بهداشتی مثل سرنگ، سوزن و پنبه الکل، انجام تست اچ آی وی راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: همچنین دو مرکز اقامتی ترک اعتیاد. در بوئین زهرا و تاکستان با ظرفیت 100 نفر واعتباری بالغ بر 110 میلیون تومان و دو مرکز مشاوره با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان از دیگر پروژه‌هایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وارثی ادامه داد: راه اندازی دو گروه همیار با 80 میلیون تومان اعتبار، افتتاح خانه نوباوگان ( کودکان 4 تا 6 سال ) با 200 میلیون تومان، افتتاح مرکز حمایت های روانی اجتماعی دختران و خانواده و مرکز رشد با 440 میلیون تومان اعتبار از دیگر طرح هایی است که در این هفته افتتاح می شود.

2580668

ارائه خدمات توسط  163  مرکز دولتی و غیر دولتی در معاونت اجتماعی بهزیستی قزوین به مددجویان 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با فعالیت 163 مرکز دولتی و غیر دولتی در معاونت اجتماعی زمینه ارائه مشاوره های تخصصی و اورژانس اجتماعی به 33 هزار نفر مهیا شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 8700 نفر در تماس با خط 123 توانستند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انجام 6 هزار ماموریت توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی

وارثی اضافه کرد: خدمات سیار اورژانس اجتماعی در استان قزوین با استفاده از 16 تیم انجام می شود که به صورت 8 تیم در دو شیفت صبح و عصر در تمامی شهرستانهای استان فعالیت می کنند که در سال گذشته بیش از شش هزار ماموریت توسط آنها صورت گرفت.

13980311000501_Test_PhotoN

اشتغالزایی برای 724 نفر از جامعه هدف 

وی یادآور شد: تعهد اشتغال اداره کل بهزیستی استان در سال گذشته 710 نفر بود، که توانستیم برای 724 نفر از جامعه هدف اشتغال ایجاد کنیم.

وارثی با اشاره به اقدامات حوزه پیشگیری این اداره کل هم تصریح کرد: ایجاد سه مرکز شلتر، مدیریت 778 نفر از معتادان متجاهر در دادگاه درمان‌مدار، ارائه خدمات ترک اعتیاد داوطلبانه به سه هزار و 646 نفر و ارائه خدمات مستمر به 81 بیمار مبتلا به ایدز و مراجعه 107 تیم پیشگیری اجتماع محور به مراکز آسیب خیز از جمله برنامه های انجام شده در این حوزه است.

وی اظهار کرد: در حوزه غربالگری نیز بیش از 35 هزار و 785 نفر کودک، تحت پوشش طرح غربالگری طرح تنبلی چشم و 12 هزار کودک نیز در طرح پیشگیری از ناشنوایی و کم شنوایی قرار گرفتند. 

23 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از شناسایی بیش از 25 هزار معلول در استان قزوین خبر داد و گفت: 23 هزار نفر تحت پوشش مستمر این اداره کل هستند و دو هزار نفر نیز در نوبت قرار دارند.

وی یادآور شد: 53 مرکز مثبت زندگی برای تسهیل خدمت رسانی به خانواده های تحت پوشش بهزیستی در استان فعال شده اند. 

وارثی در ادامه از واگذاری 17 کودک بدون سرپرست به خانواده ها در یک سال گذشته خبر داد و گفت: 700 خانواده متقاضی برای سرپرستی کودک نیز در نوبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: بیش از 11 میلیارد تومان خدمات حمایتی از سوی خیرین صورت گرفته که بخشی از این کمک‌ها به صورت نقدی و بخشی نیز خدماتی است.

3

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، دغدغه جامعه هدف، توانبخشی معلولان، پذیرش و خدمات رسانی بموقع رتبه نخست کشور و در حوزه روابط عمومی رتبه سوم را در 6 ماهه دوم سال گذشته کسب کرده ایم.

وی اظهارداشت: امضا تفاهم نامه با هلال احمر با هدف استفاده از خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان و همچنین انعقاد تفاهم نامه با صنعت، معدن و تجارت به منظور توسعه اشتغال از دیگر برنامه های پیش بینی شده در  هفته بهزیستی است.

وارثی گفت: عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، برگزاری شورای معاونین بهزیستی با حضور در مجمع نمایندگان استان، دیدار با استاندار، ارائه خدمات رایگان و با حداکثر تخفیف به جامعه هدف در مراکز تحت پوشش، مانور اورژانس اجتماعی و برگزاری نمایشگاه از تولیدات و صنایع دستی مراکز تحت نظارت از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته بهزیستی در استان قزوین است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز