نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

قطع شدن بیمه کارگران ساختمانی ظلم به این گروه زحمتکش است/ در ارائه خدمت ممیزی نداریم

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۴:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۵۷۳۸
قطع شدن بیمه کارگران ساختمانی ظلم به این گروه زحمتکش است/ در ارائه خدمت ممیزی نداریم
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران ساختمانی افراد نجیب، زحمتکش و تلاشگری هستند که همواره با سختی و خطر کار می کنند و قطع شدن بیمه آنها ظلم به این طبقه شریف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با حضور در شهرستان البرز، در نشست با کارگران ساختمانی شهر الوند، مشکلات فعالان این صنعت را بررسی کرد.

در این نشست پس از بیان مشکلات از سوی کارگران و نیز سلیمانی فر رئیس اتحادیه  کارگران ساختمانی شهرستان البرز مقرر شد نماینده قزوین پیگیر مشکلات آنها باشد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: در استان قزوین مشکلات زیادی داریم که بخشی ناشی از کمبود اعتبارات است که برای رفع آن اقدام کرده ایم. 

وی بیان کرد: یکی از رسالت های مدیران پیگیری مطالبات مردم و در کنار آن تکریم ارباب رجوع و احترام به شخصیت همه افرادی است که به خدمات دستگاهها نیاز دارند و در این میان اگر کرامت افراد حفظ نشود مدیر دستگاه باید پاسخگو باشد.

121112

قطع بیمه کارگران ساختمانی ظلم به کارگران است

سیاهکلی پس از شنیدن گلایه و انتقادهای کارگران مبنی بر قطع شدن بیمه این صنف بیان کرد: بیمه کردن شهروندان وظیفه نظام است و بر اساس  قانون همه افراد چه بیکار و شاغل باید بیمه شوند و نگاه تبعیضانه و دسته بندی کردن شهروندان به درجه یک و دو و سه توهین به شعور مردم است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: حتما کارگران بویژه فعالان عرصه ساختمان از شریف ترین، نجیب ترین افراد جامعه هستند که از راه حلال و تحمل سختی های کار که معمولا با حوادث ناشی از کار هم مواجه می شوند دنبال کسب روزی حلال هستند و زیبنده نیست از سوی دولت نیز حمایت نشوند.

صدای کارگران را به گوش مسئولان خواهم رساند

وی گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی بسیار سنگین شده و پرداخت نشدن آن موجب شده برخی افراد نجیب مانند همین کارگران ساختمانی از حق بیمه محروم شوند که این موضوع را با جدیت در مجلس پیگیری کرده و با صدای بلند مظلومیت کارگران ساختمانی را فریاد خواهیم زد.

سیاهکلی اضافه کرد: امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه به بیمه اختصاص یافته تا بخشی از بدهی دولت پرداخت شود لذا دولت باید حق کارگران را پرداخت کند و نگذارد این گروه زیر فشار بیشتر زندگی قرار گیرند.

وی بیان کرد: کارگران فصلی با چالش های زیادی مواجهند و کسانی که در ارتفاع و روی داربست کار می کنند همواره در معرض سقوط و نقص عضو قرار دارند و به نظر می رسد شما به خدا نزدیک ترید زیرا همواره به دلیل خطرپذیری یاد خدا هستید و حتما باید به مشکلات شما تلاشگران عرصه ساختمان که عمران و آبادانی و ساخت و سازها مرهون تلاش شماست رسیدگی شود.

جلسه

سیاهکلی پس از انتقاد کارگران در خصوص رفتار نامناسب برخی بازرسان تامین اجتماعی اظهارداشت: من هم از طبقه پایین بودم و مشکلات شما را درک می کنم و با فقرا زندگی کرده ام و امروز پس از نمایندگی هم در یک محله ضعیف سکونت دارم و با مردم ارتباط را حفظ کرده ام و با شناختی که از این گروه وجود دارد باید اذعان کرد لازم است رفتار همه مدیران و مسئولان و نمایندگان با شما توام با کرامت و عزت و شرافتمندانه باشد و اگر کسی خارج از رفتار اسلامی با شما برخورد کند حتما توبیخ خواهد شد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با مدیرکل بیمه تامین اجتماعی خواستار پیگیری موضوع رفتار نامناسب برخی بازرسان با کارگران ساختمانی شد و گفت: بزودی با تشکیل جلسه با حضور نماینده کارگران و مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان، مشکلات آنها را با جدیت پیگیری و حل خواهیم کرد. 

در خدمت به مردم ممیزی نداریم

سیاهکلی اضافه کرد: متاسفانه یک نگاه غلطی در استان ایجاد شده که خدمت رسانی را با نگاه خطی تعریف می کنند و برخی حتی به من نماینده ایراد می گیرند که چرا از جناح های مختلف وارد دفتر می شوند تا کارشان و مشکلاتشان را رسیدگی کنیم.

وی بیان کرد: بارها گفته ام من نماینده همه مردم با هر سلیقه و رفتار و گرایش سیاسی هستم و وظیفه قانونی و دینی دارم تا پیگیر مطالبات  و مشکلات همه مردم چه موافق و مخالف خود باشم و نگذارم کسی از قطار انقلاب پیاده شود و قرار نیست مشکل کسانی که به من رای نداده اند یا مخالف جریان فکری من هستند حل نشود و از خدمات نظام محروم شوند.

سیاهکلی گفت: شعار من این است که چون نماینده همه مردم هستم باید صدای مردم را بشنوم و به مشکلات و مطالبات آنها رسیدگی کنم و در ارایه خدمت ممیزی ندارم، من وکیل فقط حزب اللهی ها نیستم، وکیل همه مردم از فقیر و غنی، زندانی، حتی متهمانی که جرمشان ثابت نشده هستم و نگاه خطی ندارم. 

8900

وی اضافه کرد: بیمه حوادث معنی ندارد سطح بندی شود بلکه باید کاملا افراد را پوشش دهد و شهرداران لازم است کمک کنند تا بیمه کامل کارگران پرداخت و تعهد نشده جواز صادر نکنند تا حق کارگران ساختمانی ضایع نشود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل دیگر این است که اداره فنی و حرفه ای به کسانی که کارت پایان خدمت ندارند آموزش مهارتی ارائه نمی کند که این روش ایراد اساسی دارد و ما قرار نیست مهارت آموزی را با شرط و شروط ارائه کنیم.

وی گفت: اگر کارگری به علت نداشتن مهارت کافی آسیب ببیند و ناقص شود همه مسئولیم لذا با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا این مشکل اگر ایراد قانونی دارد برطرف شود و کارگران ساختمانی براحتی از دوره های آموزشی مهارتی برخوردار شوند.

نظر شما