شهردار قزوین:

سرمایه گذاران از مشارکت در اجرای سایت پسماند محمدآباد استقبال نکرده اند

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۲۳:۲۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۵۹۰۴
سرمایه گذاران از مشارکت در اجرای سایت پسماند محمدآباد استقبال نکرده اند
شهردار قزوین گفت: علیرغم فراخوان های متعدد هیچ سرمایه گذاری برای مشارکت در ساماندهی سایت پسماند محمدآباد اعلام آمادگی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دومین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه عصر دوشنبه به ریاست دادستان قزوین در محل دادستانی برگزار شد.

سیاوش طاهرخانی در این جلسه اظهارداشت: در سایت پسماند محمد آباد وارث مشکلات گذشته هستیم و علیرغم این که در فشار شدید مالی هستیم  و همکاری مناسبی صورت نمی گیرد به وظایف خود بیش از آنچه مقرر بوده عمل کرده ایم.

وی بیان کرد: حریق در سایت محمد آباد را با کمک همه دستگاههای امدادی در مدت 10 روز مهار کردیم و بیش از 3 هزار کامیون زباله در 10 هکار وسعت را تحت پوشش قرار دادیم.

شهردار قزوین تصریح کرد: با اقدامات انجام شده برخی مشکلات سایت از جمله کاهش شیرابه ها و پوشش زباله را انجام داده ایم و با حفر چاه پایشی نسبت به 5 هکتار درختکاری و تامین آب شرب هم اقدام کرده ایم.

طاهرخانی اضافه کرد: فنس کشی محوطه، آسفالت محدوده، نصب دوربین حفاظتی مداربسته انجام شده و در سال 98 بیش از یک میلیارد تومان در سایت هزینه کردیم.

image_2021_7_12-21_29_48_588_Y0G

سرمایه گذار از مشارکت در سایت محمدآباد استقبال نمی کند

وی گفت: علیرغم چند نوبت فراخوان هنوز سرمایه گذاری برای واگذاری پروژه مراجعه نکرده و به نظر می رسد این کار مقرون به صرفه نیست.

شهردار قزوین اظهارداشت: در حال حاضر 21 شهر استان زباله های خود را به سایت محمدآباد منتقل می کنند و در شرایطی که قرار بود برای هر کیلو زباله 150 تومان پرداخت کنند اما این همکاری صورت نگرفته و بیش از 4 میلیارد تومان طلب داریم و متحمل هزینه های زیادی شده ایم.

طاهرخانی بیان کرد: در شرایطی که مسئولیت پذیرش 280 تن زباله در روز را داریم اما در حال حاضر روزانه 650 تن زباله در سایت تحویل می گیریم که باید برای توسعه سایت اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی گفت: با همه محدودیت های اعتباری بیشترین همکاری را برای تامین سلامت مردم و حل مشکلات این سایت انجام داده ایم و انتظار داریم سایر دستگاهها نیز کمک کنند تا چالش ها برطرف شود.

 

نظر شما