رئیس پلیس فتا استان قزوین خبر داد:

پایان کار مجرم اینستاگرامی در استان قزوین

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۱:۴۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۶۱۴۹
پایان کار مجرم اینستاگرامی در استان قزوین
رئیس پلیس فتا استان قزوین از کشف پرونده جعل هویت و هتک حیثیت در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ محمدعلی فرهودی در این باره اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع جعل هویت از طریق ایجاد صفحه اینستاگرامی به نام شاکی و هتک حیثیت، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.

وی افزود: شاکی با مراجعه به پلیس فتا اذعان داشت فرد ناشناسی در فضای مجازی (اینستاگرام) صفحه ای با نام او ایجاد کرده و با جعل هویت از طریق ارسال پیام های ناشایست به دوستان و آشنایان، موجب هتک حیثیت شاکی شده است، که بلافاصله کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا استان احضار کردند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین بیان داشت: پس از حضور متهم در پلیس فتا و مواجهه با ادله جرم ارتکاب بزه توسط متهم اثبات و پرونده پس از تکمیل، تحویل مرجع قضایی شد. 

سرهنگ فرهودی با اشاره به خطرات و سوءاستفاده‌ هایی که ممکن است از اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی اتفاق بیفتد، به کاربران هشدار داد: مجرمین سایبری غالباً از هویت‌ های جعلی برای ارتکاب جرایم استفاده می‌کنند و ضرورت دارد کاربران دقت کافی را در نگهداری و انتشار تصاویر شخصی خود در فضای مجازی داشته باشند. 

رئیس پلیس فتا استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده خدمت رسانی در فضای مجازی بوده و شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز