معاون عمرانی استانداری قزوین:

طرح توجیهی اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی تاکستان سریعتر آماده شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۵:۲۸:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۶۳۴۳
طرح توجیهی اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی تاکستان سریعتر آماده شود
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با توجه به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال باید اجرای این پروژه مهم با مشخص شدن محدوده زمین و ارائه طرح توجیهی، تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی تاکستان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: افزود: دریافت مجوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در تاکستان، از کارهای بسیار ارزشمندی است که با کمک و پیگیری مسئولان استان و نمایندگان مجلس محقق شده است.

وی بیان کرد: با موقعیت استراتژیک استان قزوین و دسترسی به آزاد راه و بزرگراه و شبکه ریلی این منطقه می تواند تحولی بنیادین در پیشرفت و توسعه استان قزوین ایجاد کند لذا باید همه دستگاه های اجرایی برای رفع موانع و مشکلات این منطقه تلاش بیشتری کنند.

فرخزاد تصریح کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان یکی از مهم ترین پروژه های اولویت دار استان است اما به نظر می رسد تاکنون پیشرفت خوبی نداشته و روند اجرا بسیار تدریجی و ضعیف است که باید این نقص جبران شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: با تشکیل کمیته راهبردی برای رفع موانع و تسریع در روند احداث زیرساخت های این منطقه اقدام خواهد شد و با تشکیل جلسات مستمر هفتگی امیدوارم روند اجرا شتاب گیرد.

image_2021_7_13-15_34_4_752_Ueq

فرخ‌زاد اظهارداشت: منطقه ویژه اقتصادی، جایگاه خاصی در میان سایر پروژه های ملی استان دارد و در صورت عملیاتی شدن آن شاهد افزایش  اشتغال و صادرات، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، انتقال فناوری و افزایش درآمد در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: احداث این مجموعه حدود 600 تا 800 هکتار زمین نیاز دارد اما قرار نیست این زمین ها برای توسعه شهرک صنعتی حیدریه مورد استفاده قرار گیرد و ما به هیچوجه دنبال ایجاد شهرک جدید صنعتی نیستیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: بهتر است متولی اصلی این منطقه شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین باشد و سیاست گذاری و تصمیم گیری ها در قالب کمیته راهبردی تعریف شود.

فرخزاد افزود: ابتدا باید محدوده زمین، میخ گذاری و مشخص شود و سپس با تعیین مشاور و تعیین طرح توجیهی برای استقرار صنایع های تک، صنایع نوآوری و سایر فعالیت های اقتصادی مورد نظر تصمیم گیری جامع شود.

وی گفت: در این مرحله نیازمند برنامه زمان بندی هستیم تا برای حل مشکل معارضان، فازبندی اولویت ها و ارائه زیرساختها اقدام لازم صورت گیرد.

نظر شما